Protecció Civil alerta del risc moderat d'incendis forestals a Balears per les altes temperatures

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 31 agosto 2010 16:19

PALMA DE MALLORCA/MADRID 31 Ago. (EUROPA PRESS) -

La Direcció General de Protecció Civil i Emergències ha alertat del risc d'incendis forestals en diverses zones del país a causa de les altes temperatures, alerta moderada en el cas de les Balears, i ha advertit que "les mesures de prevenció i la col·laboració ciutadana són essencials" en la lluita contra els incendis.

En concret, ha assenyalat que l'índex de risc d'incendis forestals "és especialment elevat a les Canàries, la vall de l'Ebre, centre i Oest d'Extremadura, Astúries, Nord de Lleó i diversos punts de les províncies gallegues, Àvila, Salamanca, Nord de Madrid i Osca". Mentrestant, l'alerta arribarà a valors moderats a Balears, Andalusia (excloent Cadis), Múrcia, Alacant, València i Albacete.

A més, davant de les prediccions de l'Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), Protecció Civil avisa per altes temperatures a Extremadura, especialment a Badajoz (Vegas del Guadiana), on podran arribar a valors pròxims als 40 graus. També presenten altes temperatures, tot i que són de menor intensitat, en altres zones de Galícia, Castella-la Manxa, Andalusia i Canàries.

Finalment, facilita una sèrie de recomanacions de de cara a prevenir els incendis: evitar encendre focs o fogueres a la muntanya i terrenys pròxims, prestar especial atenció a la crema controlada de rostolls al camp i als cigarrets encesos, escombraries i ampolles de vidre, acampar en zones autoritzades, així com avisar als serveis d'emergència, al 112, en el cas de descobrir un foc en el seu començament.

Contenido patrocinado