Pullmantur repatria els 1.058 passatgers del creuer 'Sky Wonder' després de quedar encallat a Turquia

Actualizado: jueves, 27 marzo 2008 20:25

MADRID, 27 Mar. (EUROPA PRESS)

Pullmantur s'ha encarregat de la repatriació dels 1.058 passatgers del seu creuer 'Sky Wonder', que va encallar el matí de dimarts passat quan es trobava realitzant les maniobres d'aproximació al port de Kusadasi (Turquia) pel seu atracament, recolzat per dos remolcadors de l'esmentat port.

Pullmantur ha mobilitzat els seus recursos en avions i en personal perquè l'operació de repatriació del passatge, la majoria de nacionalitat espanyola, es desenvolupi "el més ràpidament possible i amb els menors inconvenients pels passatgers". Així, es preveu que tots ells estiguin de tornada aquesta mateixa nit a Madrid i Barcelona.

Fonts de l'empresa van indicar a Europa Press que s'han noliejat tres avions --un Boeing 747 de Pullmantur Air, un Airbus A330 de Iberworld i un Loockheed L1011 de Luzair-- per transportar de tornada els 1.058 afectats a Madrid i Barcelona.

Sobre l'accident, la creuerista explica que el matí de dimarts, "com a conseqüència de les condicions de vent existents, més de 45 nusos, unides a un problema en el remolcador de major potència, el vaixell es va recolzar suaument en el fons arenós del port".

"En cap moment va existir cap risc per als passatgers i persones a bord, les quals van poder desembarcar i gaudir de les excursions programades a Kusadasi", assenyalen des de l'empresa, propietat del grup estatunidenc Royal Caribean Cruises.

Després d'encallar el vaixell, Pullmantur va començar les tasques per arreglar-ho, que "es van veure dificultades per l'escassetat de remolcadors i el temps dolent a la zona", el que ha va portar a la companyia a prendre la decisió de cancel·lar el creuer i repatriar els passatgers "per evitar majors inconvenients", procedint a la devolució de l'import del viatge als mateixos, "així com un xec regal d'un 50% de descompte per altres creuers de la companyia, tot això en atenció a la situació produïda", apunten.

El vicepresident de Pullmantur, Bernardo Echevarría, ha expressat un "profund lament" pel que ha passat i els inconvenients causats als passatgers. Alhora, ha ressaltat que "en cap moment la seguretat del vaixell ni del passatge s'ha vist, de cap manera, compromesa".