PALMA DE MALLORCA 5 Abr. (EUROPA PRESS) - -
L'eurodiputada popular Rosa Estarás ha reclamat als ministres d'Educació de la UE que s'acabi amb la discriminació de les persones amb discapacitat, i ha advocat per la integració plena dels discapacitats en el sistema educatiu.
És la principal reivindicació que ha realitzat Estaràs durant la seva intervenció a la sessió plenària d'Estrasburg, qui ha lamentat que l'Estratègia publicada per la Comissió Europea, 'Abordar l'abandonament escolar prematur: una contribució clau a l'agenda Europa 2020', omet qualsevol mena de recomanació a favor del moviment de la discapacitat amb la finalitat d 'incloure a persones amb discapacitat en l'educació general.
Així doncs, segons l'opinió de l'eurodiputada balear, la inclusió dels discapacitats en el sistema educatiu contribuiria a millorar la situació, i a l'objectiu de l'Estratègia 2020, ja que, ha afegit, "si l'educació fora més accessible, gràcies a la participació de les persones amb discapacitat, el percentatge d'estudiants que abandonen prematurament l'escola es reduiria".
Estaràs, ha remarcat durant la seva intervenció ahir a la nit al ple, que les persones amb discapacitat tenen el dret de rebre una educació de la mateixa qualitat que qualsevol altra persona, "en un ambient que tingui en compte les seves necessitats". "Per aconseguir això, les polítiques i la legislació han d'abordar l'accés, no només a les escoles i universitats, sinó també a la resta d'oportunitats d'educació, en una perspectiva d'aprenentatge permanent", ha argumentat durant la seva intervenció al ple.
Alhora, ha recordat que la Convenció de les Nacions Unides sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat "exigeix en el seu article 24 que les persones amb discapacitat no quedin excloses del sistema general d'educació per motius de discapacitat, i concretament, que els nens amb discapacitat no quedin fora de l'educació primària obligatòria ni de l'educació secundària".
D'aquesta manera, segons l'eurodiputada popular, es pot afirmar que "la resposta clau per a la integració de les persones amb discapacitat a la societat és l'educació. Tot i això, hem de parlar d'una educació inclusiva, és a dir, una educació que exigeixi al sistema que s'adapti a les necessitats de l'estudiant amb discapacitat, i que no es limiti a incorporar-lo al sistema sense tenir en compte les necessitats específiques de cada persona".
Les principals conseqüències de l'abandonament escolar de les persones amb discapacitat són l'increment de la taxa de desocupació d'aquest grup, una major probabilitat de dependència de les prestacions socials i un risc més alt d'exclusió social. Això, afecta als seus ingressos tota la vida, el seu benestar i a la seva salut.
Les propostes de la Comissió seran debatudes pels ministres d'Educació dels estats membre del 2 al 4 de maig a Brussel·les. En aquest sentit, els estats membre estan convidats a adoptar estratègies globals a final de 2012 i posar-les en pràctica a través dels seus programes nacionals de reforma.
"Espero que, en la seva reunió de maig, els Ministres d'educació de tots els Estats membres prenguin les decisions pertinents per adoptar una estratègia intel·ligent i acabar amb la discriminació de les persones amb discapacitat", ha postil·lat sobre aquesta qüestió.