MADRID 4 May. (EUROPA PRESS) -
La petició dels senadors Pere Sampol i Joé Manuel Pérez Bouza de rebutjar el procés de privatització d'AENA, per mitjà de la derogació de les disposicions del Reial decret Llei 13/2010 que articulen la creació de la nova societat mercantil estatal, finalment s'abordarà dins del debat del projecte de Llei de Contractes de Crèdit al consum, que s'abordarà pròximament en la cambra alta.
Sampol ha explicat a Europa Press que aquesta esmena es va introduir primer en el Projecte de Llei de reforma de la Llei d'Arbitratge i de Regulació de l'arbitratge institucional en l'Administració General de l'Estat, tot i que l'esmentada petició finalment va decaure en la seva tramitació en comissió.
El senador del Bloc per Mallorca ha comentat que el rebuig al nou model d'AENA no es pot abordar en aquest ple per una qüestió formal, tenint en compte que ell no va poder ser present per defensar la seva esmena --a l'estar intervenint a la Comissió d'Indústria-- i el representant del Grup Mixt que el va substituir va donar per defensada aquesta esmena tot i que no es va fer constar la voluntat de defensar-la en ple, el que va provocar que l'esmena finalment decaigués.
Tot i això, tant Sampol com Bouza s'han apressat a registrar la mateixa esmena en un altre projecte de Llei per tornar a intentar que el Senat realitzi un debat per forçar un pronunciament de la Cambra sobre la seva petició de rebuig al procés de privatització d'AENA.
Els dos senadors assenyalen que el procés de privatització d'AENA "no figura en el programa electoral" del PSOE i que "no modernitza" el sistema aeroportuari, a més d'anar "contra l'interès general" ja que aquesta fórmula no garanteix una millor gestió d'aeroports..
Segons va detallar Sampol en una recent roda de premsa, amb aquesta esmena pretenen provocar un debat parlamentari sobre la "conveniència o no" de la privatització dels aeroports, tenint en compte que "no s'ha votat res en les Corts Generals que autoritzi al Govern a privatitzar aquestes infraestructures tan importants".
"És una temeritat privatitzar a les illes és la gestió de la principal porta d'entrada de l'activitat econòmica, que és el turisme, i no vull pensar què succeiria si els aeroports cauen en mans de companyies que tinguin els seus interessos econòmics i turístics fora de l'arxipèlag", ha sostingut Sampol, qui espera que l'esmentada esmena compti amb el suport de Coalició Canària i d'altres formacions perquè pugui ser aprovada al senat.
Així, el senador ha remarcat que el seu objectiu és traslladar a la Cambra Alta l'opinió dels sectors econòmics de les Balears, que ja s'han posicionat "en contra de la privatització exigint la cogestió aeroportuària".