El Sindicat Mèdic considera "insuficient" l'oferta de l'Ib-Salut per augmentar la retribució fins a la mitjana estatal

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 12 febrero 2008 20:45

L'Ib-Salut creu que l'augment de gairebé el 50% que demana el sindicat "no té sentit i no és sostenible"

PALMA DE MALLORCA, 12 de febrer (EUROPA PRESS)

El Sindicat Mèdic de les Balears considera "insuficient" l'oferta realitzada per l'Ib-Salut per incrementar la retribució de les hores de guàrdia en dies laborables dels facultatius d'Atenció Primària i especialistes fins a la mitjana nacional, situada en uns 22 euros bruts, respecte dels 19 euros que cobren actualment a Balears.

En declaracions a Europa Press, el secretari general del Sindicat, Isidro Torres, ha indicat que a Múrcia l'hora de guàrdia laborable es paga a 27 euros, pel que estimen "totalment insuficient" que a Balears aquest concepte no es pagui a una quantitat superior a la mitjana.

"Balears és una de les comunitats pitjor retribuïda i exigim que se'ns paguin aquestes hores extres com les hores ordinàries (30 euros bruts)", incicà.

"L'especificitat de la insularitat hauria de col·locar-nos en els primers llocs", considerà Torres, que qualificà de "fum" i "inconcreta" l'oferta realitzada des de l'Ib-Salut durant la reunió mantinguda avui amb el seu director gerent, Josep Pomar.

El segon punt important que el sindicat reclama a l'administració és el reconeixement de l'especificitat de les Illes Menors. "No pot ser que a Menorca i Eivissa es cobri el mateix que a Mallorca, perquè això genera una fuga de metges a la Península i a Mallorca molt problemàtica", resslatà.

En aquest sentit, va concretar que exigeixen l'Ib-Salut que equipari la retribució amb els metges de Formentera, que perceben 700 euros al mes de més per la "pluriinsularitat" que els representa viure en aquesta illa.

"La nostra actitud és totalment dialogant i esperem arribar a un acord dilluns que ve, quan està previst que l'Ib-Salut concreti la seva proposta definitiva", assenyalà Torres.

Diferent és la posició de l'Ib-Salut, el director gerent del qual, Josep Pomar, considera "excessiva" la demanda dels sindicats relativa al cobrament de l'hora de guàrdia, en entendre que suposa un increment de "prop del 50 %".

"Estem disposats a dialogar i pensem que el que és sostenible és que Balears deixi d'estar a la cua d'Espanya, és a dir, que (l'hora de guàrdia) passi a cobrar-se com la mitjana", explicà Pomar en declaracions a Europa Press.

"No té sentit un increment tan elevat", sostingué, referint-se als 30 euros que demana el sindicat. A més, agregà que des de l'Ib-Salut també expressaren aquest matí el seu compromís a "revisar anualment" el pagament de l'hora de guàrdia i a actualitzar-lo si és procedent.

Pel que fa a augmentar la retribució als metges d'Eivissa i Menorca, Pomar fou clar: "Hem d'estar segurs que si introduim discriminacions salarials positives a Menorca i Eivissa es traduiran en un major esforç".

Pel que fa al tercer punt que reclama el sindicat, relatiu a l'oferta de consolidació d'ocupació, perquè els 600 metges interins que treballen a Balears no hagin d'examinar-se per obtenir una plaça fixa, Pomar digué que "el lògic" és que tots els facultatius s'examinin i passin pels mateixos tràmits.

Alhora, afirmà que amb l'abundància d'oferta d'ocupació que hi ha a les illes, "cap metge es quedarà sense treball, malgrat no superar les proves".

Contenido patrocinado