Sol Meliá compleix amb el 75% dels seus compromisos de millora marcats per al 2010

La cadena ha sotmès la informació no financera a verificació externa per primera vegada

Sol Meliá En Palma De Mallorca
SOL MELIÁ
Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 10 mayo 2011 20:47

MADRID, 10 May. (EUROPA PRESS) -

Sol Meliá ha complert amb prop del 75% dels seus compromisos de millora marcats per al 2010 relacionats, entre d'altres, amb la publicitat responsable, la política de compres, la diversitat alimentària, la comunicació o la sostenibilitat, segons es recull en la seva Memòria de Sostenibilitat corresponent al passat exercici.

Així, la cadena hotelera es va marcar un total de 33 compromisos per a l'any 2010, dels quals 25 es van complir, cinc es troben en progrés i tres s'han descartat.

Amb vista a 2011, s'han establert altres 17 nous compromisos de millora establerts, entre els quals destaquen el mesurament de l'empremta ecològica de la companyia o el reforç en el compromís adquirit amb organitzacions com l'UNICEF per a la protecció de la infància, o la Fundació ONCE, per a la integració social i laboral de les persones amb discapacitat.

D'altra banda, entre d'altres novetats del passat exercici, la memòria destaca la vinculació d'una part de la retribució variable de tots els directius a objectius en matèria de sostenibilitat.

Aquesta pràctica, segons Sol Meliá, "no només ha afavorit avenços, sinó que ha representat una ajuda definitiva perquè els gestors assumeixin personalment els objectius clau en sostenibilitat, així com per millorar la percepció interna dels processos de report i verificació com una eina fonamental de gestió".

La companyia també ha sotmès, per primera vegada, la informació no financera a verificació externa, recollida en un informe en el qual es revisen els seus continguts, i es validen els indicadors d'acompliment proposats, d'acord amb la guia 'G3' per a l'elaboració de Memòries de Sostenibilitat del GRI.

En aquest sentit, el GRI també ha validat que allò reportat per Sol Meliá és conforme amb els seus estàndards, pel que ha concedit a la Memòria el segell A+, el que converteix a Sol Meliá a la primera hotelera a obtenir aquest distintiu.

A més de reportar sobre un major nombre d'indicadors GRI, (concretament, 107 en 2010 davant de 96 en 2009) els col·laboradors han participat en el procés de verificació de les dades, han complimentat deu casos pràctics i han assumit compromisos de millora plantejats en les seves respectives àrees de gestió.

PARTICIPACIÓ DELS 'STAKEHOLDERS'.

Pel que fa als grups d'interès, totes les il·lustracions de la memòria han estat realitzades pels fills dels treballadors de Sol Meliá a tot el món, a través d'un concurs intern. A més, qualsevol lector pot opinar sobre els continguts de la memòria, en la seva edició en línia, a través de l'eina 'Sol Meliá Respon'.

A la presentació del document, el president de Sol Meliá, Gabriel Escarrer, ha indicat que la companyia "se sent especialment satisfeta de dues dades: fins al 77,4% dels clients enquestats i el 74% dels treballadors consultat han assenyalat com molt important el compromís de l'hotelera amb el desenvolupament sostenible".

Segons Escarrer, aquest fet avala "els avenços obtinguts per la companyia en el seu compromís a llarg termini amb la sostenibilitat".

Contenido patrocinado