Sol Meliá tanca dos dels seus hotels a Egipte i Barceló redueix "molt" la seva ocupació hotelera

Actualizado: viernes, 11 febrero 2011 15:57

MADRID, 11 Feb. (EUROPA PRESS) -

Les cadenes hoteleres espanyoles s'han vist molt afectades per les revoltes socials viscudes a Egipte en les últimes setmanes, de manera que s'han hagut de tancar temporalment alguns allotjaments i la taxa d'ocupació hotelera ha caigut desmesuradament.

En concret, la companyia Sol Meliá, present a la zona egípcia de Sharm al-Sheikh, on té quatre hotels, ha tancat temporalment dos d'ells davant de la "falta de demanda", de manera que s'han vist obligats a reallotjar als clients dels dos hotels en un altre allotjament que la cadena té a la regió, segons ha informat fonts de l'hotelera a Europa Press.

"A aquesta zona d'Egipte no han arribat els aldarulls, però s'ha notat la baixada de clients, pel que hem hagut de tancar temporalment dos de les nostres instal·lacions", asseguren.

Així, els hotels clausurats són el Meliá Sinai i el Sol CyreneEs, i romanen oberts el Meliá Sharm i el Sol Sharm.

Per la seva banda, el grup Barceló manté obert l'únic hotel que té a Egipte, el Barceló Caire Pyramids, tot i que l'ocupació és "molt baixa", entorn del 15%, quan el normal en aquest temps és del 75%.

El grup hoteler ha explicat que els "pocs hostes" que queden són "periodistes o empresaris", i ha assenyalat que durant les revoltes més dures que va patir el país es "va témer" per la seguretat dels clients, així com per la del personal i per la pròpia integritat de l'edifici, ja que es van efectuar "molts pillatges".

Actualment, la situació és de "relativa normalitat", tot i que la cadena segueix estant alerta i manté la "cautela" davant de nous incidents.

ACCOR MANTÉ OBERTS ELS SEUS HOTELS.

Respecte a cadenes internacionals presents a Egipte, la francesa Accor, entre d'altres, ha decidit mantenir oberts els deu hotels que té al país.

La companyia ha assenyalat que amb l'objectiu d'oferir un millor servei als visitants, així com per a la seva comoditat, i per motius logístics, l'hotelera ha decidit distribuir als seus clients entre diversos hotels del Caire.

A més, Accor no està cobrant el cost als usuaris que no s'han presentat als hotels tot i haver realitzat les reserves prèviament.

En aquest sentit, l'empresa confirma que ha tornat els diners als clients que van pagar per avançat les reserves i, al seu torn, ofereix als seus usuaris l'opció d'ajornar temporalment l'allotjament.