PALMA DE MALLORCA, 26 May. (EUROPA PRESS) -
La promotora immobiliària britànica Taylor Wimpey ha informat avui que ha invertit 14,9 milions d'euros en dos projectes nous immobiliaris a Mallorca, escollint així a l'arxipèlag per continuar amb les seves inversions ja que les illes són, al costat de la costa malaguenya, les zones del litoral mediterrani que "millor responen" a la demanda de residència de vacances.
En un comunicat, l'empresa ha assenyalat que la inversió preveu la segona fase de port II, prop del port esportiu de Cala d'Or, a la qual es destinaran tres milions d'euros, i la continuació de la urbanització Els Alts, a Andratx, que suposa un desemborsament d'11,9 milions d'euros, ja que les obres inclouen en aparcament subterrani.
En concret, el complex port II està format per 46 apartaments de dos dormitoris, i té zones comunitàries enjardinades i tres piscines; d'altra banda, Els Alts és un conjunt residencial dissenyat com un petit poble mediterrani amb cases d'àmplies terrasses i jardins.
Segons ha assenyalat, l'oferta d'habitatges limitada a l'escassetat de sòl urbanitzable i l'atractiu de Mallorca com destí turístic ha afavorit la reducció de l'estoc de manera considerable en comparació d'altres regions del país, el que, unit a la política d'empresa de rotació d'actius, li ha permès "mantenir l'equilibri" entre el parc d'habitatges i el desenvolupament de nous projectes.
Així, durant els últims anys la immobiliària ha mantingut un nivell constant de vendes a l'arxipèlag, tancant la compravenda d'aproximadament 200 habitatges, tot i la crisi del sector. Segons ha subratllat, uns preus competitius i la qualitat dels immobles li han permès reduir un 30% el seu estoc i generar recursos per continuar invertint.
Després de tancar el primer trimestre del 2010 amb el doble de reserves d'habitatges respecte al 2009, Taylor Wimpey ha apostat per Mallorca pel seu atractiu amb vista al turista britànic. Segons ha explicat el director de Màrqueting i Vendes, Victor Sagué, per als compradors europeus l'illa continua sent "un dels destins més valorats", i, entre els quals hi ha, existeix un 'comprador latent' que està "desitjós d'invertir en habitatges d'alt estànding" situades en zones que li garanteixin tranquil·litat durant les seves vacances, i "oci de primer nivell com golf o esports aquàtics".
La promotora britànica porta més de 50 anys operant a les illes, on ha desenvolupat més de 12 complexos residencials, seguint el criteri urbanístic de la zona i respectant i mantenint l'entorn natural. Des de 1958 ha venut més de 1.600 habitatges entre Mallorca i Menorca i actualment té reserva de terra per a 400 habitatges a Balears.
El Grup Taylor Wimpey plc té la seu central de la seva filial espanyola a Palma i té delegacions a Alacant i Marbella, i una plantilla de gairebé 100 treballadors. En els últims 20 anys ha venut més de 3.000 habitatges ubicades en les principals zones costaneres del país: Balears, Costa Blanca i Costa del Sol.