El teatre de les Balears serà present cada dia a la Fira de Tàrrega amb el suport de la Conselleria d'Educació

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 10 septiembre 2008 20:53

PALMA DE MALLORCA, 10 de setembre (EUROPA PRESS)

El teatre de les Illes Balears serà present cada dia a la Fira de Tàrrega 2008, de la mà de les tres companyies que viatgen a la mostra amb el suport de la Conselleria d'Educació i Cultura -Produccions del Mar, Au Ments i La Impaciència- i de la presentació del llibre CD de promoció dels autors teatrals balears 'Material acústic antiaïllant'.

Mitjançant comunicat, la Conselleria va explicar que la participació balear a la mostra es completarà amb la instal·lació d'un expositor institucional a la zona de la Llotja, a través del qual la Direcció General de Cultura donarà a conèixer la producció de les Illes en l'àmbit de les arts escèniques.

El director general de Cultura, Pere Joan Martorell, i el delegat d'Arts Escèniques de la Conselleria, Josep Ramon Cerdà, van explicar que la participació balear en la 28a edició de la fira de teatre al carrer de Tàrrega tindrà lloc a partir de demà i fins a diumenge que ve en aquesta població lleidatana. El suport de la Direcció General de Cultura a la participació balear a Tàrrega s'emmarca dins de la política de projecció exterior de la cultura que porta a terme aquest departament.

La Fira de Tàrrega Urgell), una de les més importants d'Europa, comptarà aquest any amb la presència de tres grups balears: Produccions del Mar, que participa a la fira per primera vegada; Au Ments, que ja va prendre part en altres tres ocasions i La Impaciència, que participa a través de l'espai que l'empresa Accés Teatre té concertat amb la mostra.

Produccions del Mar portarà a la Fira 'Sequències', una obra que va estrenar el novembre del 2007 al teatre del Mar amb gran èxit de crítica i de públic.

En aquesta producció, quatre dels creadors escènics més destacats -Biel Jordà, Pere Fullana, Joan Carles Bellviure i Rafel Lladó- proposen quatre mirades a la realitat actual, en un espectacle calidoscòpic que s'expressa amb diversos llenguatges teatrals. El resultat són quatre seqüències-ficcions que parlen de la incomunicació i la dificultat d'estimar ('Rere el mirall', de Biel Cerdà); de l'especulació, la apocalipsi i la fi del món ('Speculatio', de Pere Fullana); de la imatge i la política ('Fora de Camp', de Joan Carles Bellviure) i de les reaccions davant de l'obra de Miquel Barceló ('Monstruari Barceló', de Rafel Lladó).

L'espectacle es representarà dijous a les 22.30 hores i divendres a les 11.00 hores, en el poliesportiu municipal A.

Per la seva banda, la companyia de dansa Au-[Ments] posarà en escena l'espectacle 'Accions-reaccions', que està dirigida per Tomeu Gomila i Andrea Cruz i que es va estrenar el setembre del 2007.

Es tracta d'una obra a cavall entre la dansa i el perfomance, que explora les formes d'expressió més inquietants per captivar al públic i fer-ho participar. El muntatge planteja un viatge estructurat en quatre grans etapes, que fa escala en les emocions i els estats d'ànim que provoquen diverses accions i reaccions.

Accions-reaccions es podrà veure a l'Espai Sant Josep de Tàrrega, diumenge en les 17.00 i a les 20.00 hores.

Finalment, la companyia La impaciència presentarà el seu espectacle 'Radiografies', un muntatge basat en contes d'Albert Herranz i interpretat per Luca Bonadei, Rodo Gener i Salvador Oliva, que va guanyar el premi a millor espectacle durant l'última edició de la Mostra de teatre de Barcelona.

'Radiografies' es podrà veure a l'Espai d'humor intel·ligent dijous dia 11 i divendres dia 12 a la 01.00 de la matinada.

LLIBRE CD DE PROMOCIÓ

D'altra banda, actors de les companyies Au-Ments i Produccions del Mar presentaran divendres a Tàrrega, a continuació del passi de l'espectacle Seqüències, el llibre CD de promoció del teatre balear 'Material acústic antiaïllant', que van impulsar de manera conjunta la Conselleria d'Educació i Cultura i Ràdio Televisió de Mallorca.

En concret, la presentació consistirà en la lectura dramatitzada de les peces 'Control de passaports' de Marta Barceló amb els actors de 'Seqüències", i de 'Humit' de Xavier Uriz, que ballaran els actors d'Au-Ments amb música en directe del grup de corda AlmaString.

El projecte de 'Material acústic antiaïllant', portat a terme conjuntament amb Ona Mallorca, es va presentar ja en les fires d'Alcoi, Palma del Riu i Magalia. Fins ara, s'han repartit 300 còpies d'aquest material en les fires esmentades.

En conjunt, la participació de les Illes Balears en l'edició d'aquest any es caracteritza per l'aposta per la creació d'autor balear contemporània, ja sigui en la seva vessant de teatre textual ('Seqüències', 'Radiografies' i 'Material acústic antiaïllant') com de dansa i teatre experimental ('Accions-reaccions').

IMPULS A LA PROJECCIÓ EXTERIOR

En l'àmbit del teatre, l'aposta de la Direcció General de Cultura per la projecció exterior de les arts escèniques de les Illes Balears s'ha traduït en la consolidació de la presència de les obres i grups de les Balears en els festivals i fires més importants de l'Estat i amb el suport i la promoció de la producció teatral generada des de les Illes i a les coproduccions amb festivals i fires teatrals.

Aquesta política ha tingut una bona resposta per part dels artistes illencs, ja que molts d'ells ja presenten propostes amb la mirada fixada que es puguin representar fora de la Comunitat.

Contenido patrocinado