Temporal.- El Centre Meteorològic manté l'alerta taronja a Mallorca i Menorca pel mal estat de la mar

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 5 marzo 2008 12:54

PALMA DE MALLORCA 5 Mar. (EUROPA PRESS) - -

El Centre Meteorològic de Balears manté activada l'alerta taronja a Mallorca i Menorca davant de la previsió de fenòmens adversos al mar, amb onades que podrien assolir els cinc metres d'altura, i per la previsió de fort vent a Menorca amb ratxes de fins a 100 km/h.

Segons va explicar a Europa Press el director del Centre Meteorològic a les Illes, Agustín Jansá, l'arxipèlg està immers en aquest moment en "ple temporal", amb vents forts del nord de 125 km/h. a la Serra de Alfabia i 109 Km/h. al far de Capdepera. A l'aeroport de Palma s'han assolit ratxes de 72 km/h., a Menorca 78 km/h. i a Eivissa 61 km./h.

Pel que fa a la mar, Jansá va indicar que les boies de Ports de l'Estat que estan col·locades en alta mar, a prop de Menorca, han detectat onades que sobrepassen els quatre metres d'altura. També es pronostica neu en cotes baixes, a 300 metres del nivell, tot i que la seva presència serà de "poc intensitat", va apuntar.

Per la seva banda, la direcció general d'Emergències de la Conselleria d'Interior manté activat fins a nou avís el nivell Índex de Gravetat Zero (IG-0) del Pla Especial de Fenòmens Meteorològics Adversos, atenent a les informacions del Centre Meteorològic de les Balears, que indiquen ratxes de vent fort durant les pròximes hores en tot l'arxipèlag.

La Direcció general d'Emergències (DGE) de la Conselleria d'Interior ha decretat aquesta tarda l'Índex de Gravetat Zero (0), atenent a les informacions rebudes des del Centre Meteorològic de les Balears, que preveuen fortes ratxes de vent durant les pròximes hores en tot l'arxipèlag.

Davant d'aquestes circumstàncies, la DGE recomana seguir els consells bàsics en cas de vent i telefonar el 112 davant de qualsevol situació d'emergència.

Contenido patrocinado