Turisme augmenta fins a 30 milions la inversió en promoció tot i que segueix sent "insuficient" en relació amb altres CA

Actualizado: jueves, 5 noviembre 2009 15:02

El conseller lamenta que altres autonomies detenen fins a sis vegades més que Balears a promoció turística


PALMA DE MALLORCA, 5 Nov. (EUROPA PRESS) -

La Conselleria de Turisme, que ha vist reduït el seu pressupost per al pròxim exercici en un 5,3 %, augmentarà en més d'un 11 % la despesa destinat a la promoció turística de les illes, passant de 27 milions durant 2009 a 30 milions en 2010, una quantitat que continua sent "insuficient" comparada amb la d'altres Comunitats Autònomes com Andalusia o Canàries, que dediquen sis i quatre vegades més, respectivament.

Durant la seva compareixença a la Comissió parlamentària d'Economia i Hisenda, el conseller del ram, Miquel Nadal, ha manifestat que "si no podem gastar més, almenys es pot gastar millor", i ha remarcat tant l'esforç fet en la contenció de la despesa corrent del departament a l'hora de prioritzar les actuacions destinades que els consumidors finals coneguin els "punts forts" de les illes.

Així, malgrat que la Direcció General de Promoció Turística augmentarà fins a 30,5 milions d'euros, Nadal ha considerat que hauria de tenir una partida d'entre 40 i 50 milions d'euros per poder "competir en condicions d'igualtat" amb la resta d'autonomies.

El conseller també va posar èmfasi que, malgrat que la partida en Turisme suposa un descens del -5,3% respecte a la de l'any passat, més gran que el -4,5% que peca del total dels Pressupostos, és la primera vegada que la despesa en aquesta Conselleria té uns elements que han estat consensuat amb els agents econòmics i socials.

(HAURÀ AMPLIACIÓ)