UCE Balears aconsella els usuaris afectats per la suspensió d' Iscomar que presentin reclamacions davant de Consum

Actualizado: lunes, 19 octubre 2009 15:28

PALMA DE MALLORCA, 19 Oct. (EUROPA PRESS) -

La Unió de Consumidors de les Balears aconsella a tots els consumidors que es van veure afectats el passat 14 d'octubre per la suspensió del servei de la naviliera Iscomar a Barcelona que realitzin les pertinents reclamacions davant de les Oficines de la Direcció General de Consum i que segueixin les recomanacions que se'ls ofereixen des de l'esmentat organisme.

D'aquesta manera, s'aconsella als viatgers que guardin els resguards dels passatges cancel·lats, de les despeses ocasionats, així com dels nous passatges amb l'altra naviliera. Alhora, recorden que els consumidors que hagin pagat els seus passatges amb targetes de crèdit poden sol·licitar que la seva entitat bancària no els efectuï el càrrec ja que el servei no ha estat efectuat o no s'efectuarà.

Per la seva banda, tots aquells usuaris que hagin realitzat el pagament al comptat hauran de tramitar la reclamació i des de Consum "els agruparan en col·laboració amb alguna associació de consumidors, perquè a més de les mesures administratives que adoptin des de Consum, es donis de cobertura jurídica per a una actuació davant de la Justícia", segons ha informat UCE en un comunicat.

El Port de Barcelona no va permetre el 14 d'octubre la sortida del vaixell 'Isabel del Mar', que feia les rutes de Barcelona-Palma i també de Barcelona-Maó, una mesura que segons la pròpia companyia havia afectat a un total de 1.734 clients que havien algun bitllet als destins abans esmentats.

Cap recordar que el Port de Barcelona va ordenar aquest dia no autoritzar les escales dels vaixells de la naviliera Iscomar a la capital catalana per incompliment de la resolució aprovada en el Consell d'Administració de l'Autoritat Portuària celebrat el passat 30 de setembre.

La resolució establia que l'operativa del vaixell Isabel del Mar, nau de càrrega i passatge de la companyia Iscomar, quedava supeditada al compliment de tres condicions per part de la naviliera: constituir una fiança de 100.000 euros en efectiu, xec conformat o aval bancari; avançar 21.000 euros per cobrir totes les taxes portuàries del vaixell durant la setmana següent; i no tenir cap deute pendent de serveis portuaris bàsics (amarratge, practicatge i remolc).

Des que el mes d'agost passat, quan van sorgir els problemes i el concurs de creditors de Contenemar, les Direccions Generals de Consum i de Transport Marítim, així com l'Autoritat Portuària van acordar un protocol d'actuació en el cas que se suspengués el servei de la companyia, tal com ha passat.