UCE, "satisfeta" per l'obertura d'expedients a 13 'low cost' per cobrar al facturar equipatge

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 15 septiembre 2009 19:44

PALMA DE MALLORCA/MADRID 15 Sep. (EUROPA PRESS) -

La Unió de Consumidors (UCE) va mostrar avui la seva "satisfacció" per l'obertura d'expedients de l'Agència Catalana de Consum a 13 'low cost' per cobrar la facturació d'equipatge, pràctica que havia denunciat el juliol del 2008, ha informat avui l'associació.

Les companyies aèries denunciades per UCE, també davant de la Direcció General de Consum de la Comunitat de Madrid i el Govern de les Balears, han estat WizzAir, Flyglobespan, Sky Europe, Sterling Airlines, Vueling, Clickair, Thomsonfly, Aerlingus, Bmi baby, Easy Jet, Jet2.com, Ryanair i Germanwings.

L'organització de consumidors ha considerat que incloure taxes per maletes a part del cost del bitllet "contravé" l'article 97 de la Llei 48/1960 de Navegació Aèria, que estableix que "el transportista estarà obligat a transportar juntament amb els viatgers, i dins del preu del bitllet, l'equipatge, amb els límits de pes i volum que fixin els reglaments".

Així, l'UCE va instar als usuaris afectats a denunciar a les aerolínies, i ha recordat que l'associació va interposar una querella contra la companyia de baix cost Ryanair per cobrar 40 euros a aquells passatgers que acudeixen a l'aeroport sense la targeta d'embarcament impresa.

Contenido patrocinado