PALMA DE MALLORCA 26 Mar. (EUROPA PRESS) -
El centre adscrit a la Universitat Nacional d'Educació a Distància (UNED) a Balears està d'aniversari, ja que fa 31 anys que ha iniciat el seu camí en el món de l'educació no presencial des de l'arxipèlag. Un període en el qual més de 10.000 persones han obtingut un títol acreditatiu dels seus estudis, com són llicenciatures, diplomatures o enginyeries en els diferents estudis que s'ofereixen.
Així ho ha explicat avui en declaracions als mitjans el el director d'aquest centre, Miquel Ángel Vázquez, qui ha informat que avui se celebra en Dia de la UNED, ja que a nivell nacional aquesta institució porta ja 35 anys prestant serveis a persones que "desitgen ampliar els seus coneixements, però per motius laborals o familiars no poden acudir a una universitat convencional".
En aquest sentit, va agrair "molt enormement" agraït a l'"estupenda col·laboració" per part del Consell de Mallorca en el foment de l'educació superior a l'illa, ja que la Institució presidida per Francina Armengol aporta de manera anual un total de 38.000 euros.
En relació amb els estudiants del centre UNED a Balears, Vázquez ha informat que la mitjana d'edat d'aquests es troba en 36,2 anys, i alhora ha remarcat que entre les carreres més sol·licitades pels estudiants es troben Treball Social, amb una representació del 34% sobre el total, Ciències --Física, Química o Matemàtiques, entre d'altres-- (18%), i Turisme (17%). D'aquesta manera, ha afegit que el 29 % dels matriculats es va inclinar per diplomatures, el 9% per enginyeries, mentre que la resta, 62 %, es va decantar per llicenciatures.
Sobre els motius que fan que molts ciutadans es declinin per aquest centre i no per una universitat presencial, com la Universitat de les Illes Balears (UIB) --en el cas de les Balears-- és, segons ha apuntat el director del centre a Balears, "per la metodologia", ja que permet l'estudiant "organitzar-se com desitgi", tenint la possibilitat d'"assistir" a cursos virtuals i tutories, en les que l'estudiant pot resoldre, amb l'ajuda del professor, els dubtes que li sorgeixin durant l'estudi de les matèries matriculades.
Un altre dels factors que ha destacat Vázquez, a més de la flexibilitat horària, ha estat el de la mobilitat geogràfica que suposa estar matriculat a distància, de manera que si una persona que està inscrita a l'arxipèlag canvia de Comunitat Autònoma, o de país, té l'opció de dirigir-se a un altre centre, ja que la UNED disposa d'un total de 62 centres associats a tot Espanya, així com a Llatinoamèrica i Europa.
ASSOCIACIÓ D'EX ALUMNES I AMICS DE LA UNED
Amb motiu de la celebració d'aquests més de 30 anys oferint serveis acadèmics als ciutadans de tot Espanya, aquesta tarda es crearà la 'Associació d'Ex Alumnes i Amics de la UNED', en què totes aquelles persones que s'inscriguin a partir d'ara podran trobar opinions i comentaris sobre les carreres per part de persones ja llicenciades.