Uns 12.500 docents participaran en les activitats del programa de formació permanent del Professorat 2009-2010

Actualizado: lunes, 23 noviembre 2009 15:03

Un gran nombre d'actuacions formatives acaben de posar-se en marxa i el seu volum anirà augmentant a mesura que passi el curs escolar


PALMA DE MALLORCA, 23 Nov. (EUROPA PRESS) -

La Conselleria d'Educació i Cultura preveu que uns 12.500 docents participin en alguna de les 630 activitats que ofereix el Programa de Formació Permanent del Professorat per al curs 2009-2010, que té com a objectiu donar resposta a les necessitats formatives dels professionals de cara millorar la qualitat de l'ensenyament i contribuir a la consecució dels objectius que marca el pla quadriennal de formació 2008-2012.

Aquest pla, coordinat per Servei de Formació Permanent del Professorat, té d'una banda, té una doble finalitat; d'una banda atendre els principals necessitats formatives determinades pels canvis socials i educatius i, d'altra banda, actualitzar els coneixements i les destreses relacionades amb la tasca professional docent que permeti la millora dels centres educatius, segons ha informat avui aquest departament del Govern en un comunicat.

Aquestes actuacions van dirigides als docents d'Educació Infantil, primària, Secundària, Batxillerat i Formació Professional, entre d'altres. També es preveuen ajudes econòmiques per a la participació individual en activitats de formació convocades per altres entitats o organismes, així com l'homologació i el reconeixement d'activitats de formació del professorat realitzades per entitats o altres institucions.

D'aquesta manera, el programa per al professorat per al curs 2009-2010 inclou formació sobre els múltiples aspectes de l'atenció a la diversitat, amb especial dedicació al professorat que atén l'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu, la formació tècnic-professional, l'educació infantil, la funció directiva, l'educació per a la salut, les competències bàsiques, la implementació de les TIC a les aules, l'educació per a la ciutadania i la incorporació de la tercera llengua.

A més, els docents podran adquirir coneixements també sobre la coordinació de centres per treballar en xarxa, les comunitats d'aprenentatge, combinant els cursos presencials amb la formació a distància a partir de la configuració de nous dissenys modulars que facilitin l'accés a la formació i l'optimització dels recursos disponibles.

Alhora la Conselleria d'Educació, a través dels seus sis centres del professorat (CEP) té en marxa al voltant de 130 Projectes d'Innovació Pedagògica que pressuposen un compromís de dos cursos escolars per part dels centres escolars que participen, faciliten la formació entre iguals i la formació dels equips dels centres. D'aquests, al voltant de 100 són projectes relacionats amb les competències bàsiques, que se sumen als quals ja van començar el curs passat i es troben en un segon curs d'aplicació.

El disseny d'aquestes activitats s'ha realitzat a partir d'un treball d'equip i de col·laboració entre els centres de professorat de les Illes Balears (CEP), que recullen directament les necessitats formatives detectades amb el professorat i els centres, i el Servei de Formació Permanent del Professorat, que ha coordinat aquestes aportacions i també les que provenen de diferents departaments de la Conselleria.

DADES DEL PROGRAMA DE FORMACIÓ PERMANENT DEL PROFESSORAT

Al llarg del curs 2007-08 es van portar a terme unes 1.230 actuacions formatives amb un al voltant de 25.000 participacions dels docents de totes les Illes, mentre que el curs passat, 2008-09, el nombre d'actuacions ha augmentat a 1.295 i les participacions gairebé van doblar el seu número total amb unes 46.360. Es preveu, per tant, que al llarg del present curs escolar tant el nombre d'actuacions formatives com el nombre de participacions augmenti.