WWF comença a Balears la seva campanya de marcatge amb dues tonyines de més de 100 quilos

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: lunes, 9 agosto 2010 18:54

PALMA DE MALLORCA 9 Ago. (EUROPA PRESS) -

WWF ha començat aquest cap de setmana la seva campanya de marcatge de tonyina vermella 2010 en aigües del nord de les Balears, en col·laboració amb la Confederació Espanyola de Pesca Recreativa Responsable. Els pròxims punts de marcatge se situen a l'Estret de Gibraltar, la Costa Brava, i en altres països mediterranis com Itàlia i Croàcia.

Dissabte passat començava la campanya de marcatge de tonyina vermella de WWF. En concret, en s'han Balears capturat dos exemplars de més de 100 quilos que, després de ser degudament marcats amb sistemes "pop-up" de seguiment satèl·lit, han estat alliberats, ha informat l'organisme en un comunicat.

A través de l'última tecnologia satèl·lit, WWF coneix minut a minut la posició, la temperatura de l'aigua i la profunditat a la qual es desplacen aquests ràpids peixos, que poden arribar a fins a 80 Km/h, al mediterrània. L'objectiu primordial de la investigació és aportar dades científiques sobre les migracions i comportament de l'espècie que permetin emprendre accions de conservació.

Al llarg del 2010 WWF marcarà tonyines en col·laboració amb els seus socis a l'Estret de Gibraltar, Costa Brava i Mar Adriàtic a la zona de Venècia i San Benedetto del Tronto, així com aigües croates.

Fa poc WWF presentava els primers i innovadors resultats d'un estudi científic que va començar el 2008. Entre principals descobriments, destaquen noves dades sobre les migracions de l'espècie.

Així, WWF ha observat que la tonyina vermella roman en les aigües de l'arxipèlag balear fins que finalitza la temporada d'estiu. Per tant, és a partir de setembre-octubre quan migra a l'Atlàntic. D'igual forma, l'estudi de WWF revela que existeix una connexió que es desconeixia entre la població reproductora d'aigües líbies i la població que s'alimenta a l'Adriàtic, així com un nexe entre els exemplars que apareixen en el Golf del Lleó i es reprodueixen en el Mar Tirrè.

La tonyina vermell de l'Atlàntic Oriental i Mediterrània manté una de les pesqueries més importants del món, però la seva situació és crítica després de dècades de sobreexplotació i pesca il·legal. Els científics van estimar en 2009 que la població havia caigut més d'un 85% des del començament de la pesca industrial.

Cal destacar que el mes de novembre vinent és crucial, ja que es reuneix a París l'ICCAT (organisme que regula la pesca de la tonyina vermella) i les Parts Contractants hauran de complir el compromís adoptat l'any passat d'establir un autèntic Pla de Recuperació que segueixi les recomanacions dels científics.

Contenido patrocinado