El 'stand' de Balears en la WTM 2019. - CAIB
PALMA DE MALLORCA, 4 Nov. (EUROPA PRESS) -
Balears participa en la fira turística World Travel Market (WTM) de Londres amb una campanya que ressalta els seus "llaos sentimentals" amb el turisme britnic, com ha destacat aquest dilluns la presidenta del Govern, Francina Armengol, que ha reconegut que aquesta edició de la fira ve "marcada" per la incertesa del 'Brexit' i la caiguda del touroperador Thomas Cook.
En declaracions als mitjans, Armengol ha explicat que la Comunitat viatja a la WTM amb una campanya de publicitat "des del punt de vista dels llaos sentimentals que uneixen al turista britnic amb les quatre Illes, especialment Menorca", per la seva relació histrica amb el Regne Unit -Menorca va estar baix domini britnic durant des de la seva conquesta en 1708 fins al 1782-.
Per aix, el plantejament del Govern en la fira és fer una "trucada al turisme britnic" perqu "segueixi mantenint la confiana" amb Balears com a destinació turística "de primer ordre".
BALAN POSITIU DE FINAL DE TEMPORADA
La presidenta ha fet un balan positiu del final de la temporada alta pel que fa al turisme britnic, subratllant l'augment de l'arribada d'aquests visitants i l'increment de la seva despesa.
En particular, el conseller de Model Econmic, Turisme i Treball, Iago Negueruela, ha indicat que Balears ha tingut un "bon mes de setembre" en l'arribada de turistes britnics, amb un augment del 12% -de prop del 2% en el que va d'any i un increment de la despesa del 3,6%. A més, el conseller ha valorat que per primera vegada se superi la xifra de 600.000 turistes britnics en un mes de setembre.
Per aix, Francina Armengol ha apostat "seguir treballant pels mateixos objectius de sostenibilitat i qualitat", que són els que "donen bon resultat". "Estic convenuda que no ens fallar", ha dit.
GARANTIR LA CONNECTIVITAT
Els representants del Govern balear han mantingut reunions amb agents del sector de la turoperació i companyies aries amb l'objectiu de garantir la connectivitat durant els mesos d'hivern i millorar la temporada d'estiu, segons ha indicat la presidenta.
Tant Armengol com Negueruela han valorat l'augment de l'oferta de seients a Balears durant l'hivern. L'aerolínia va anunciar a principis d'octubre que ampliava en 120.000 les seves places aries cap a Espanya, amb 10.000 seients a Balears.
Armengol ha indicat també que la companyia mour un 5 per cent més de passatgers a l'estiu, i que ampliar la connectivitat amb Menorca reforant rutes amb vols setmanals a Birmingham, Manchester i Londres, a més d'avanar operacions de Setmana Santa i perllongar l'activitat fins a octubre. El Govern ha remarcat que també treballa amb altres companyies per garantir més vols a les Illes, especialment a Menorca.
En aquesta línia, Negueruela ha assenyalat que volen situar a Balears en un entorn "de competitivitat" al llarg de 2020, amb una "recuperació plena" de la caiguda de Thomas Cook per encarar la nova temporada turística.