PALMA DE MALLORCA, 15 d'abril (EUROPA PRESS)
La regidora de Relacions Institucionals, Turisme, Comerç i Consum de Palma, Joana María Borràs, va estendre la mà a les dues patronals del sector Comerç a la capital balear, Pimeco i Afedeco, per reprendre les relacions bilaterals després de dos mesos de crisis en els quals no han accedit a reunir-se en cap ocasió amb la responsable municipal.
Així ho va indicar avui Borràs, en declaracions realitzades a Europa Press, en les que va exposar la seva voluntat de "reconduir la situació" i de "treballar frec a frec amb les patronals" per millorar la situació del Comerç al terme municipal, després de la ruptura de relacions que s'ha produït al reunir-se l'edil amb comerciants del centre de Palma al marge de les federacions.
Concretament, Borràs va rebre el mes de desembre passat a propietaris d'establiments de l'àrea del Born i el carrer Constitució, a petició d'ells mateixos, que desitjaven exposar-li les seves queixes en relació amb la deficient il·luminació ornamental nadalenca que es va instal·lar a la zona, acció que va disgustar a Pimeco i Afedeco, al no participar en la trobada els seus portaveus.
Poc temps després, les patronals van trencar "unilateralment" les relacions amb la regidoria, segons va exposar Borràs, que va especificar que no van respondre fins ara les invitacions a reunir-se amb l'Ajuntament per a assumptes relacionats amb el Comerç, davant de les noves trobades que van mantenir les dues parts en els set primers mesos de la Legislatura, "tots ells positius", va puntualitzar.
D'aquest posicionament va ser informada l'edil mitjançant una carta, en què es va anunciar la ruptura de relacions i se li va exposar que no podia mantenir "contacte directe" amb les associacions del sector ni amb els professionals i empresaris, sinó amb les patronals. I, d'altra banda, que entenen que l'Ajuntament no cal implicar en la promoció i dinamització del comerç a través de campanyes.
CANVI DE DINÀMICA
Sobre aquesta qüestió, Joana María Borràs va indicar que "considerem un deure i una necessitat rebre a qualsevol comerciant que vulgui exposar-nos alguna cosa i, de la mateixa manera, seguim convocant a totes dues patronals cada vegada"; mentre que també es va mostrar procliu a participar activament en l'organització de campanyes promocionals, que fins ara vénen llançant Pimeco i Afedeco amb el suport d'IBI Comerç.
En resum, l'edil Relacions Institucionals, Turisme, Comerç i Consum de Palma va considerar que "és difícil canviar dinàmiques" molt arrelades i va manifestar que, des del seu punt de vista, "arriba a ser absurd" que altres regidories, com la de Neteja o la de Seguretat Ciutadana, "puguin tenir relació directa amb els ciutadans" i, en canvi, que no ho pugui fer la de Comerç.