SSG, a judici per no concedir la reducció de jornada a un conductor d'ambulància pare d'un menor amb discapacitat

Europa Press Islas Baleares
Publicado: miércoles, 22 mayo 2019 17:03

   PALMA DE MALLORCA, 22 May. (EUROPA PRESS) -

   El sindicat de tcnics d'emergncies sanitries FS-TES i Serveis Sociosanitaris Generals SL (SSG SL), adjudicatria d'ambulncies a Balears, aniran a judici el proper 11 de juny per negar l'empresa la reducció de jornada a un treballador pare d'un menor amb discapacitat.

   Segons ha informat el sindicat en una nota de premsa, el treballador, un conductor d'ambulncia, va sollicitar la reducció al novembre de 2017 per cura de fill menor a crrec. És pare de dos fills petits, un d'ells de sis anys i amb discapacitat.

   La demanda que FS-TES va presentar davant el Jutjat social número 2 de Palma relata que l'empresa inicialment va acceptar la sollicitud, per després la hi va negar. Més tard va tornar a acceptar-la i a negar-la i finalment concedien la reducció de jornada parcialment i per una setmana.

   El president de FS-TES, Ruben Uroz, ha explicat que fins a en tres ocasions s'ha intentat arribar a una conciliació per evitar el judici, per s'ha demorat 19 mesos, un retard que el sindicat atribueix a l'actitud de l'empresa. Per aquest motiu, l'organització sindical sollicita una indemnització addicional pels danys i perjudicis causats al treballador.

   Uroz ha denunciat la "nulla sensibilitat" d'"una empresa que cobra diners públics i que dóna un servei dins de l'mbit sanitari". A més, ha manifestat que no entén com s'ha arribat a judici quan "tot es podria haver evitat amb un simple canvi horari".

   Finalment, el sindicat ha instat el Servei de Salut de Balears (IbSalut) "rescati d'una vegada el sector d'ambulncies programades i internalitzi el servei". "Fa veritable vergonya que amb diners públics paguem a aquest tipus d'empreses privades, que haurien de donar serveis sanitaris de qualitat", ha concls Uroz.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado