22-M.- UPyD afirma que el deteriorament de l'ensenyament balear no se soluciona només augmentant el pressupost

Juan Luis Calbarro
UPYD
Actualizado: viernes, 1 abril 2011 17:20

PALMA DE MALLORCA, 1 Abr. (EUROPA PRESS) - -

Unió Progrés i Democràcia (UPyD) ha assenyalat que el deteriorament de l'ensenyament balear, i la de la resta d'Espanya, que es manifesta en un altíssim índex d'abandonament, de repetició de curs i d'alumnes que no obtenen el graduat escolar, es deu especialment que les autoritats educatives han obviat el principal objectiu de l'ensenyament: la transmissió i aprenentatge de coneixements i de destreses o competències.

En aquest punt, UPyD defensa en el seu programa "una bolcada" de la situació actual de l'ensenyament. "Gastar més diners ajudarà, sens dubte, però només si s'han canviat prèviament les bases educatives. L'experiència ho demostra que durant els 20 últims anys ha augmentat notablement la despesa en ensenyament -excepte l'últim any a causa de a la crisi-, i durant els 20 últims anys el nivell ha baixat també notablement".

És per aquesta raó que considera "urgent rescatar el sentit de l'excel·lència, el rigor i l'avaluació externa per resultats, per exemple en forma d'exàmens de revàlida", ha afegit el candidat al Govern, Juan Luis Calbarro.

"La legislació educativa actual persegueix de manera molt principal la transmissió de valors ètic-socials, que pretenen sense dissimulació aconseguir un món millor; i és incapaç d'entendre que sense transmissió i aprenentatge de coneixements no es pot construir un món millor; al contrari, sempre serà pitjor", ha apuntat sobre aquesta qüestió.

"La sanitat, per exemple, també ha de ser un àmbit ètic i social, però ningú entendria que els metges posessin els objectius ètic-socials per sobre de la curació dels malalts. La millor manera de transmetre valors ètics i socials és l'exemple del treball ben fet i la responsabilitat assumida en cada àmbit; i la responsabilitat de l'ensenyament és la transmissió de coneixements".

Alhora, apunta que "els alumnes no són beneits, per molt que l'actual legislació educativa els tracti com a tals; si ells s'adonen que passen d'un curs a un altre sense saber gairebé res i que, si el mateix dóna saber res que saber alguna cosa per passar de curs, dóna el mateix esforçar-se que no, ser masclista que no, ser antiviolent que no... el resultat serà sempre una formació defectuosa i una irresponsable immaduresa".