El 45% dels expedients tramitats per l'Oficina del Defensor dels Usuaris està motivat per l'atenció mèdica rebuda

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 15 julio 2009 16:44

PALMA DE MALLORCA, 15 Jul. (EUROPA PRESS) -

El 45 % dels 180 expedients que han estat incoats per l'Oficina del Defensor dels Usuaris del Sistema Sanitari Públic l'any passat va estar motivat en la disconformitat dels pacients en l'atenció personal o assistencial rebuda, segons es deriva de la memòria de l'entitat presentada avui.

En roda de premsa, l'assessora jurídica de l'Oficina, Susan Rejdebrant, va detallar que l'any passat es van iniciar 25 expedients administratius i es van realitzar 155 gestions directes, diferència numèrica que va justificar que "molts problemes necessiten una solució immediata".

Per illes, Mallorca va concentrar 146 gestions directes i 22 expedients, Eivissa quatre gestions i una reclamació i, finalment, Menorca tres gestions i dues reclamacions. Alhora, cal destacar també que la majoria de les queixes -el 49 %- ha estat presentada pels propis usuaris, seguides pels familiars -un 35%-, i les associacions -9%-.

Altres dels motius més destacables a l'hora de presentar les reclamacions són derivats davant de la disconformitat dels usuaris per les llistes d'espera i les citacions -un total de 48-, seguides per l'organització i les normes -18- i les referides a les deficiències estructurals i personals -17-.

Rejdebrant ha indicat, a més, que la causes d'acceptació de les reclamacions i les gestions directes es va deure en vuit ocasions per estar en desacord amb la resposta rebuda per l'Ib-Salut, 17 per no haver rebut la resposta en els 15 dies i en 155 casos han estat actuacions d'ofici.

USUARI AMB MÉS INFORMACIÓ

La titular de l'Oficina, María José Rodríguez, va justificar el major nombre de queixes en atenció mèdica a causa del "canvi" en el perfil de l'usuari. Així, ha afirmat que posseeixen tanta informació al seu abast que "es creuen que saben més que els metges".

Alhora, ha assenyalat que Son Dureta és el servei on més reclamacions es reben, a causa de la "quantitat d'actes mèdics que es porten a terme" en aquest centre, ha apuntat. Així, ha remarcat que el sistema sanitari de les illes és "francament bo", alguna cosa que no ha de ser un "obstacle" per continuar millorant. Tot i això, va posar èmfasi que tots aquells que tinguin responsabilitats haurien de fer "un esforç en la qüestió humana", ha conclòs.

Contenido patrocinado