PALMA DE MALLORCA, 20 d'agost (EUROPA PRESS)
La reunió de la taula de negociació encarregada d'analitzar els detalls del pla de viabilitat que Spanair preveu portar a terme i que tenia previst celebrar-se a les 16.00 hores a Palma ha estat cancel·lada i ajornada 'sine die', després de l'accident aeri succeït aquesta tarda a l'Aeroport de Madrid-Barajas i que ha provocat, com a mínim, 45 morts i 44 ferits.
Fonts del Comitè d'Empresa de Spanair van informar a Europa Press que aquesta trobada de la taula de negociació, que se n'anava a produir per segona vegada, ha estat ajornat 'sine die' en espera dels esdeveniments després del sinistre aeri.
D'altra banda, quatre membres del Comitè d'Empresa de Spanair pertanyents a la Delegació de Madrid se'n van a desplaçar en les pròximes hores a la capital espanyola des de l'aeroport de Palma i en el primer vol que surti, amb la finalitat de valorar 'in situ' la situació després del greu accident aeri.
L'esmentada reunió tenia l'objectiu d'abordar aspectes genèrics relacionats amb l'expedient de regulació d'ocupació (ERO) previst en el pla i que preveu l'acomiadament de prop de 1.200 treballadors.
En declaracions a Europa Press, fonts de l'aerolínia mallorquina van assenyalar, tot i això, que es tractava d'una reunió paral·lela a les taules sectorials que s'estan portant a terme des de dilluns passat i en les que s'estan tractant qüestions específiques al voltant a la situació dels pilots, les oficines i el manteniment.
La taula de negociació va ser constituïda el passat 13 d'agost, dia a partir del qual sindicats i empresa disposen de 25 dies per negociar. En concret, per a la part social el punt més important que haurà d'abordar-se és la reducció del nombre d'acomiadaments, perquè considera que 1.200 és una xifra "excessiva". Després es tractarà tot el relacionat amb les baixes incentivades i les garanties de treball dels treballadors que es quedin en l'empresa.