Accident Barajas.-Spanair prendrà "mesures més severes" si prossegueixen les filtracions sobre l'accident

Actualizado: jueves, 18 septiembre 2008 21:26

L'aerolínia recorda que la NSTD va recomanar a Boeing que ampliés els avisos de la configuració d'enlairament en els MD80 i no es va fer

MADRID, 18 de setembre (EUROPA PRESS)

La companyia aèria Spanair assumeix que "existiran més filtracions" sobre el contingut de l'informe preliminar de l'accident elaborat per la Comissió d'Investigació abans de la seva publicació oficial, però adverteix que si fos d'aquesta manera, prendrà "mesures més severes" per assegurar la seva posició en els temes en els quals la companyia "pugui veure's qüestionada".

Segons un document intern dirigit als treballadors d'Spanair al qual hi va tenir accés Europa Press, la companyia aèria respon a aquelles informacions o filtracions que qüestionen la seguretat dels seus vols, al·lega que els seus procediments de revisió del sistema de 'flaps' i 'slats' són molt rigorosos i assegura que es realitzen tres comprovacions del mateix abans de l'enlairament.

Una maniobra de seguretat molt més completa que la comprovació del sistema d'avís de Take Off Warning System o 'Tows' abans de cada vol recomanada per Boeing després de l'accident registrat en 1987 en un M87 de la companyia Norwest.

El document assenyala que aquesta comprovació d'avisos o 'tows' es realitzava segons l'operativa cada dia abans del primer enlairament i en tots els vols consecutius excepte quan un dels tripulants del primer vol original queda a cabina i no abandona l'avió.

La companyia recorda, a més, que aquesta revisió de 'tows' passat a cada enlairament ha estat incorporada des del passat 29 d'agost "sense excepcions" i reitera que Spanair va començar a operar 6 mesos més tard d'aquesta recomanació de Boeing i que els seus procediments de seguretat "van ser aprovats per les autoritats pertinents".

BOEING NO VA SEGUIR LES RECOMANACIONS DE LA NTSD.

A més, Spanair cita un informe de la NTSD estatunidenc, l'equivalent a la Comissió d'Investigació del citat accident de 1987, en el qual va realitzar en 1993 una recomanació a Boeing sol·licitant per a la creació de més mesures de comprovació en el disseny dels 'tows' en els MD80, en concret, a més d'un avís sonor, incorporar un indicador lumínic.

Tot i això, el constructor aeronàutic estatunidenc no va incorporar aquestes recomanacions "en cap de les modificacions posteriors dels MD80", destaca la nota.

"Durant més de 20 anys Spanair ha operat els seus vols amb un rècord impecable de seguretat (és a dir, sense accidents ni incidents que resultessin en víctimes o ferits de gravetat), degut al fet que la seguretat sempre ha estat la nostra primera prioritat", destaca Spanair.