AMPL.- El Govern espanyol aportarà 4,55 milions al Govern i als Consells per a promoció turística

Actualizado: viernes, 3 abril 2009 19:20

PALMA DE MALLORCA, 3 Abr. (EUROPA PRESS) -

El Secretari d'Estat de Turisme, Joan Mesquida, va signar avui un total de cinc convenis per un import de 4,55 milions d'euros amb el Govern, així com -per primera vegada- amb els diferents Consells Insulars, acord que permetrà les illes invertir en promoció turística durant el 2009.

Així, el conveni signat amb la Conselleria de Turisme té un pressupost de 950.000 euros, dels quals 650.000 euros seran aportats per la Secretaria d'Estat de Turisme i 300.000 per l'Ibatur. Alhora, l'import dels Consells puja a 1,5 milions en el cas de Mallorca, 900.000 tant per a Eivissa com per a Menorca, i 300.000 a Formentera.

Pel que fa al conveni amb l'executiu autonòmic, el 90 % del seu pressupost es destinarà a mitjans tradicionals i un 10 % a campanya en línia. Dins d'aquest, a més, cal destacar que el 60 % de la promoció internacional es dedicarà a Mallorca, un 17 % a Eivissa i Menorca; i un 6 % per a Formentera.

Les accions es realitzaran, sobretot, en els mercats del Regne Unit, Alemanya, França, Itàlia, Bèlgica i Països Baixos, Portugal, Suïssa, Suècia, Irlanda, Àustria, Dinamarca, Finlàndia, Polònia i Rússia.

PLA DE XOC PER INCENTIVAR LES RESERVES

Per la seva banda, el conseller de Turisme, Miquel Nadal, va anunciar que, davant de l'"ombra d'incertesa" que existeix sobre el començament de la temporada turística, el Govern executarà pròximament un pla de xoc per "incentivar" les reserves turístiques al Regne Unit i a la resta d'Espanya. Alhora, ha considerat que, el fet de signar per primera vegada aquests acords també amb les institucions insulars, representa "un pas més" en l'assumpció de l'Estatut.

Nadal ha indicat també que en les "pròximes setmanes" la Conselleria de Turisme transferirà vuit milions d'euros als Consells perquè gestionin la promoció turística en cada illa "com a marca diferenciada", ha concretat.

Mesquida va detallar que les accions es posaran en marxa "com més aviat millor" amb l'objectiu que Balears romangui en la "ment dels consumidors" a l'hora de decidir els seus viatges ja que la despesa que es produeix en la promoció turística, ha considerat, és "gairebé indispensable". Tot i això, ha reconegut que existeix un cert "retard" a l'hora de decidir la compra de les vacances.

ACCIONS AMB UN VALOR EQUIVALENT A NOU MILIONS

Alhora, ha assenyalat que de les actuacions que desenvolupen les 32 oficines amb les quals compte la Secretaria a tot el món, hi ha hagut 220 activitats promocionals de les Balears que van generar la publicació de 367 articles, textos que posseeixen un valor publicitari equivalent a nou milions d'euros, ha remarcat.

Mesquida ha reconegut que és "molt difícil" fer una previsió de com anirà el començament de la temporada turística tant a les illes com a Espanya a causa de l'"alt grau d'incertesa" i al retard, cada cop més gran, de la decisió de compra.

Tot i això, ha assenyalat que Espanya és un dels països en els quals "millor es comporten" les reserves del mercat britànic, ja que altres han tingut un descens del 46 %. En aquest sentit, va incidir en la importància de la "marca Espanya", que és "molt fort" a escala internacional.

Així, ha reconegut que l'entorn és "canviant" i que el fet important és que existeix un "desig" de continuar viatjant i gaudint. En aquest sentit, ha sostingut que hi ha una contenció en els viatges a l'estranger i un increment dels interns.

El secretari d'Estat ha sostingut que serà un any "difícil i complicat" tot i que va incidir que caldrà treballar perquè els efectes negatius es mitiguin tot el possible.

Sobre els convenis signats avui, la presidenta del Consell, Francina Armengol, ha subratllat en la importància que el sector privat i el públic coordinin iniciatives de manera conjunta. Per part seva, el màxim representant de la institució insular a Formentera, Jaume Ferrer, va avançar que la quantitat rebuda es destinarà a "consolidar" el seu mercat turístic majoritari, l'italià, mitjançant activitats directes en ciutats com Milà o Roma.