AMPL.- Kraft ven a Nova Rumasa la planta de Maó i les marques Tranchettes, Santé i Quesilettes

Actualizado: viernes, 8 mayo 2009 16:32

MADRID, 8 May. (EUROPA PRESS) -

La multinacional alimentària Kraft Foods ha arribat a un acord amb Nova Rumasa per a la venda de la seva planta de Maó (Menorca) i les marques de formatge fos Tranchettes, Santé i Quesilettes, han informat avui les dues companyies en un comunicat conjunt.

L'operació, en què no està inclosa la marca El Mas, està subjecta a l'habitual procés d'auditoria legal i financera ('due dilligence') i serà efectiva el pròxim 30 de juny com data límit.

El grup de la família Ruiz Mateos, que adquirirà la planta de Maó a través de la seva filial Carcesa (propietària de les marques Apis i Fruco), ha assumit el compromís de mantenir els llocs de treball d'aquest centre, que ocupa un total de 164 treballadors fixos.

Dins l'acord, Kraft mantindrà la producció del Mas a la planta de Maó fins a final del 2009, i subscriurà un contracte de co-manufactura d'una part del volum durant tres anys.

Paral·lelament, s'establirà un contracte transitori de prestació de serveis, de manera que Kraft farà de manera temporal algunes funcions de suport per facilitar una transició ordenada del negoci.

Kraft Foods va anunciar el tancament de la planta de Maó el passat 11 de desembre com solució al seu problema d'excés de capacitat productiva en les seves fàbriques de formatge fos a Europa, després d'intentar la venda de la instal·lació durant quatre anys.

Per a la multinacional, "és una satisfacció haver trobat una solució que permeti mantenir l'activitat a la planta de Maó i els llocs de treball". El grup va recalcar que al llarg d'aquest procés ha insistit en què la seva "opció preferida era la venda de la planta, com ha quedat demostrat".

Kraft Foods també va vendre el 2008 al grup de la família Ruiz Mateos el seu negoci de patés, sucs i tomàquet en conserva (Fruco i Apis), incloent tres plantes a Extremadura, i ha pogut comprovar "com després d'aquesta adquisició, Nova Rumasa ha invertit a les plantes i ha mantingut i augmentat els nivells d'ocupació de les mateixes".

EMISSIÓ DE PAGARÉS

El grup espanyol va llançar el febrer passat una emissió de pagarés corporatius, a través de Carcesa, amb una rendibilitat del 8% anual i amb l'objectiu d'adquirir empreses que representen "autèntiques" oportunitats de negoci "en els moments actuals".

Segons ha explicat llavors a Europa Press el seu conseller delegat, José María Ruiz-Mateos Rivero, Nova Rumasa es trobava en negociacions "molt avançades" per a l'adquisició de dues empreses alimentàries, que facturen entre 100 i 200 milions d'euros anuals.

El grup té presència en els sectors d'alimentació, begudes, turisme i immobiliari. La divisió d'alimentació supera els 900 milions d'euros de volum de negoci i inclou marques com Clesa, Dhul, Trapa, Cacaolat, Royne o Elgorriaga.

"Nova Rumasa aprofitarà multitud de sinergies que es generen entre les companyies de la divisió d'alimentació, entre les quals hi ha una de les però importants xarxes de distribució pròpia a nivell nacional, juntament amb les de les importants distribuïdores del grup", ha afirmat.