AMPL.-Mobilitat adjudica a l'empresa Vossloh el Tren-Tram que unirà Manacor i Artà per 26 milions d'euros

Actualizado: miércoles, 17 junio 2009 17:50

PALMA DE MALLORCA, 17 Jun. (EUROPA PRESS) -

El Consell d'Administració de l'empresa Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) va aprovar ahir l'adjudicació del material mòbil ferroviari que unirà la línia Manacor-Artà a l'empresa Vossloh, per un import de 26.687.000 euros, i amb un període de manteniment de tres anys, que poden ser prorrogables fins a un màxim de dos exercicis.

Així ho va detallar en roda de premsa el conseller de Mobilitat i Ordenació del Territori del Govern, Gabriel Vicens, qui ha apuntat que aquesta adjudicació es produeix "d'acord amb el plec de prescripcions tècniques fet el març del 2009", i comprèn l'adquisició d'un total de sis unitats a un preu unitari de 4.070.000 euros, així com un període de manteniment de tres anys.

Es tracta d'una infraestructura, segons va anunciar Vicens, per a la que encara no existeix una data estimada de posada en marxa, tot i que sí va incidir que el començament de les obres es "preveu" per a principis de l'any 2010, ja que la firma del contracte amb l'empresa adjudicatària es realitzarà "en les pròximes setmanes".

Alhora, aquest projecte que ja té l'aprovació de prop del 80% dels ciutadans de la població mallorquina de Manacor --després que SFM instal·lés una carpa informativa al municipi per explicar als residents, i també visitants, aquest projecte de futur que unirà les dues localitats--, suposa una "millora de la competitivitat i de la qualitat del servei", a més de tenir un disseny, una funcionalitat i prestacions "totalment adaptades i integrades" a l'àrea urbana.

Així, el Tren-Tram tindrà una longitud de 37 metres, una amplada de 2,5 metres, que estarà format per dues màquines (als costats) i un altre vagó que farà, al seu torn de remolc (M-R-M). Així, podrà albergar d'entre 242 i 317 persones en la seva totalitat, i alhora permetrà arribar a, com a màxim, els 100 [quilómetros] per hora.

ELS BENEFICIS DEL 'TREN-TRAM'

Tot i això, també presenta altres "molts" beneficis com és l'alta velocitat comercial, l'aprofitament de l'estructura existent, un "més gran" respecte pel medi Ambient, així com un "millor confort", i major accessibilitat per a persones amb mobilitat reduïda.

En aquest context, Vicens ha remarcat que amb aquesta infraestructura s'aprofitaran les estacions ja existents, tot i que antigues, ja que es preservarà la tipologia de les mateixes, com és el cas de les andanes, els elements patrimonials, així com els ponts i túnels encara presents en la demografia de la zona.

CONSCIENCIAT AMB EL MEDI AMBIENT

Alhora, un dels aspectes que més 'ha defensat' el conseller ha estat "l'important" respecte pel medi Ambient, ja que el 80% del material amb el qual estarà construït aquest sistema és reciclable, així com les vibracions als edificis adjacents serien "mínimes", sense oblidar el seu disseny "urbà i elèctric" i uns nivells "baixos" de soroll, a causa de l'ús de rodes elàstiques.

D'altra banda, l'accessibilitat i el confort són altres dels trets més destacats d'aquesta infraestructura que es pretén implantar a Mallorca, semblant a la qual ja existeix a la Comunitat Valenciana des de fa ja alguns anys i on s'han collit "molts èxits".

Finalment, Vicens va fer especial èmfasi que el 'Tren-Tram' tindrà aire condicionat tant en cabina com en els vagons reservats per als passatgers, les plataformes d'accés seran de "tipus sota", facilitant així l'entrada a persones amb mobilitat reduïda que, a més, comptaran amb dues zones específiques reservades.