Antich assegura que utilitzarà "totes les mesures possibles" perquè les obres de Son Espases "no parin ni un dia"

El president considera que la detenció de les obres ocasionarien uns "perjudicis molt grans" per a Balears

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 16 junio 2009 15:57

PALMA DE MALLORCA, 16 Jun. (EUROPA PRESS) -

El president del Govern, Francesc Antich, ha assegurat avui que l'executiu balear posarà en marxa "totes les mesures possibles" que permetin que les obres de l'Hospital de Son Espases "no es parin ni un dia" perquè, així, els ciutadans de les illes puguin tenir aquest servei "el més ràpidament".

Així es va referir el màxim representant de l'executiu autonòmic, en declaracions als periodistes, després que ahir una interlocutòria del Tribunal Superior de Justícia de les Balears (TSJB) ordenés l'execució de la sentència del Tribunal Suprem, de data 3 de febrer del 2009, pel que es va suspendre l'eficàcia de la modificació puntual del Pla General d'Ordenació Urbana (PGOU) de Palma relativa a la construcció de l'Hospital de Son Espases.

Antich ha remarcat que aquesta construcció és "importantíssima" per a la població de les illes ja que l'hospital al qual rellevarà "necessita ser substituït i oferir "millors serveis". Alhora, ha destacat que hi ha a prop de 1.000 persones i un gran nombre d'empreses que estan treballant en aquestes obres de manera que la seva detenció ocasionaria uns "perjudicis molt grans" per a Balears.

El president va mostrar el seu "respecte" a la tasca feta pels tribunals tot i que ha destacat que ja ha ordenat als serveis jurídics que estudiïn aquest assumpte "des de tots els punts de vista". En aquest sentit, es va referir que fa poc es va aprovar un decret llei amb la finalitat d'avançar les obres de l'hospital d'Eivissa "i tots ho van trobar normal perquè es tractava d'oferir un servei al més aviat possible", ha manifestat.

D'altra banda, va posar èmfasi que l'actual Govern ha realitzat modificacions per respectar la part monumental, històrica i artística de la zona. Així, va detallar que ha actuat amb "responsabilitat i ganes de servir tan bé com es pugui" als ciutadans.

Ahir el conseller de Salut i Consum, Vicenç Thomàs, ha subratllat que la interlocutòria del TSJB "no implica la paralització automàtica de les obres de l'hospital de Son Espases", pel que ha assegurat que continuaran els treballs, i alhora ha avançat que els serveis jurídics del Govern presentaran un recurs de súplica davant d'aquest tribunal perquè "tingui en compte la situació actual i no la del 2006". "No hi ha cap ordre judicial de paralitzar els treballs", va tancar.

En una roda de premsa, Thomàs ha considerat que la interlocutòria "deixa clar que les coses fetes pel passat Govern no es van fer bé" i ha remarcat que, malgrat que "respecta" la decisió judicial, els serveis jurídics de la Conselleria estan treballant per trobar la "millor fórmula que pugui resoldre positivament aquesta mala i insensata gestió que va fer l'executiu de Jaume Matas, per trobar el camí que ens permeti no parar les obres". "La ciutadania de les illes necessita aquesta infraestructura amb urgència", va sentenciar.

Contenido patrocinado