Ausbanc-Balears ha tramitat més de 40 reclamacions de clients de Gesa afectats per les elevades factures de llum

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: viernes, 6 marzo 2009 16:06

L'entitat ha presentat un requeriment davant la companyia elèctrica perquè aclareixi el que ha passat amb els últims rebuts

PALMA DE MALLORCA, 6 Mar. (EUROPA PRESS) - -

L'Associació d'Usuaris de Serveis Bancaris (Ausbanc) a Balears ha tramitat més de 40 reclamacions de clients de Gesa-Endesa afectades per l'excés de diners cobrats a la tarifa de la llum, com a conseqüència de l'aplicació del nou model de tarifació de la companyia elèctrica.

Així ho ha informat a Europa Press la delegada de l'entitat a les Illes, Isabel Martorell, qui ha destacat la gran quantitat de consultes i reclamacions d'usuaris que es dirigeixen a l'entitat per obtenir informació sobre la nova facturació mensual, i que es queixen pels últims rebuts de consum elèctric. Segons ha explicat, les reclamacions han estat interposades davant el departaments de Consum de diversos organismes en entendre que les Institucions "també són competents en aquest assumpte", ha afirmat.

Alhora, aquesta situació ha portat a Ausbanc Consum a formular un requeriment a Gesa-Endesa perquè aclareixi el que ha passat amb els últims rebuts i determinar si efectivament s'ha ocasionat danys als clients en cobrar-los més que no els corresponia.

D'aquesta manera, se li reclama a l'empresa que "emeti un informe sobre els criteris tant tècnics com aritmètics utilitzats per fer les noves lectures i calcular les factures". Alhora, li demanen que desglossament el sistema de facturació des dels mesos de desembre fins a febrer, ha apuntat Martorell.

A més, s'exigeix la companyia que repari els danys ocasionats als consumidors si es confirma que han estat aplicades les noves tarifes en el mes de desembre passat, i que procedeixi a la "immediata" devolució de les esmentades quantitats en el pròxim rebut del mes de març, i que especifiqui quin serà el sistema de compensació que aplicarà per a aquest fi.

Finalment, la presidenta d'Ausbanc ha explicat que l'associació es reserva la possibilitat d'emprendre les accions legals pertinents, i alhora va lamentar el retard "excessiu" de la companyia elèctrica a contestar el requeriment que aquesta ha rebut el passat dia 17 de febrer.

Contenido patrocinado