Balears i Canàries són les comunitats que més compren serveis turístics per internet

Actualizado: jueves, 14 octubre 2010 20:50

L'11% dels hotels i agències de viatge a Espanya encara no té web pròpia, segons un estudi


MADRID/PALMA DE MALLORCA, 14 Oct. (EUROPA PRESS) -

Canàries i Balears són les dues comunitats autònomes espanyoles que més compren serveis turístics per internet, un estudi de màrqueting fet per la consultora affilinet. Concretament, el 73,7% dels canaris i el 71,4% dels residents a Balears ha comprat algun d'aquests serveis a la Xarxa.

L'esmentat estudi assenyala a més que l'11% dels hotels i agències de viatge a Espanya encara no disposen de pàgina web pròpia, malgrat que el 54% dels consumidors enquestats compra els seus bitllets d'avió o reserves en hotels a través d'internet.

Malgrat que el sector turístic és un dels de major estrebada pel que fa a les compres en línia, l'informe mostra que encara existeix un "important recorregut" entre les empreses turístiques per ampliar la distribució de la seva oferta per aquesta via.

Tot i que les xifres de transaccions en línia per a la compra de serveis turístics han baixat un 26% des del 2008 al 2009, d'acord amb la Comissió del Mercat de les Telecomunicacions (CMT), aquest sector va representar només l'any passat un 23,2% del total de les compres realitzades a través de la Xarxa a Espanya.

De fet, el sector de serveis d'allotjament --hotels i cases rurals, especialment-- es posiciona en primer lloc, amb un 67,85% de les compres en línia realitzades i un 32,3% dels pagaments realitzats per internet, seguit per agències de viatges i operadors turístics amb un 42,45%.

LES DONES SÓN LES QUE MÉS COMPREN PER INTERNET

Les dones espanyoles són les que més compren serveis turístics per internet, en un 58,1% dels casos, respecte del 49,8% dels homes que realitza reserves d'hotels o adquireix bitllets d'avió a la Xarxa, després de veure un anunci o bàner. El 74,3% dels més grans de 55 anys han contractat serveis turístics per aquest canal.

"Això demostra l'acceptació que va tenint entre els espanyols la compra en els web de comerç electrònic relacionades amb viatges i oci. La clau ha estat i estarà que els minoristes coneguin més en profunditat les necessitats dels consumidors en línia, i realitzin campanyes d'afiliació per arribar i oferir serveis que ajudin a fidelitzar als seus usuaris", explica la directora d'affilinet per a Espanya, Cristina Berzal.

Tot i això, per a aquelles empresa turístiques que encara no han entrat a internet recomana fer prèviament una campanya de màrqueting d'afiliació adequada al perfil del públic al qual es vol arribar, una opció que ofereix als anunciants no només una publicitat en línia segmentada, sinó sobretot la possibilitat de vendes directes a través de la Xarxa.