La CECU presenta una guia sobre els drets i obligacions dels usuaris del transport aeri

Actualizado: jueves, 25 junio 2009 19:10

MADRID, 25 Juny. (EUROPA PRESS)

La Confederació de Consumidors i Usuaris (CECU) va llançar avui una nova guia sobre els drets i obligacions dels viatgers que utilitzen l'avió en els seus desplaçaments, ha informat la confederació en un comunicat.

La guia, elaborada per l'Associació Valenciana de Consumidors i Usuaris (AVACU) --entitat membre de la CECU--, està disponible en la pàgina web de la confederació i ha estat feta d'acord amb les principals reclamacions rebudes, "buscant donar-los resposta a través d'informació pràctica i amena".

La guia 'Viatgers d'avió: drets i obligacions', de 45 pàgines, té informació repartida en els apartats reserva del vol, qüestions que s'ha de tenir en compte una vegada a l'aeroport, incidències amb el vol i temes relacionats amb l'equipatge.

"El consumidor tindrà, al llarg de tota aquesta guia, els punts clau a cadascun dels passos que el passatger realitza, des de la reserva del vol fins a l'equipatge, obligacions com passatger, drets que ha d'exigir i que, en la gran majoria d'ocasions, desconeix, i claus que ha de tenir en compte per no tenir cap contratemps durant tot el procés", ha assegurat el president de CECU i AVACU, Fernando Móner.