MADRID, 3 Sep. (EUROPA PRESS) -
La compravenda d'habitatge a Balears ha baixat un 37,82 per cent a Balears en el segon trimestre de l'any, al passar de 24.927 operacions acumulades en aquest període de l'any passat a les 15.499 acumulades des d'aleshores fins al juny del 2008.
Així ho exposa l'informe estadístic del Col·legi de Registradors difosos avui, en què es revela que en l'acumulat interanual Balears és la segona comunitat autònoma amb més gran caiguda en el nombre de transaccions, només superada per Catalunya que va presentar un descens del 39,7 per cent.
El descens ha estat especialment significatiu en el referent a l'habitatge usat al baixar les compravendes en el primer semestre del 2008 en un 41,22 per cent --el segon descens més alt de tot Espanya--, al passar de les 13.370 operacions en aquest període del 2007 a les 7.859 acumulades després del segon trimestre del present any.
L'habitatge nou també ha caigut a Balears, ja que s'han arribat a les 7.640 operacions de compravenda acumulades en el segon trimestre de l'any, un 33,89 per cent menys que el mateix període any passat quan les transaccions ascendien a 11.557.
Respecte a la compravenda realitzades en el segon trimestre del 2008, les operacions realitzades en aquests tres mesos es van situar en 3.475 transaccions, és a dir, un 35,6 per cent menys que les efectuades en el mateix període del 2007, quan les mateixes van arribar a les 5.401 moviments de propietat en l'habitatge.
Pel que fa a l'habitatge nou, durant el segon trimestre es va arribar a les 1.862 operacions, fet que suposa un descens respecte a 2007 del 22,6 per cent, ja que durant aquest trimestre de l'any es van concentrar 2.408 transaccions.
Finalment, pel que fa a l'habitatge usat, la compravenda d'aquests immobles va baixar un 46,1 per cent, al passar de les 2.993 operacions en el segon trimestre del 2007 a les 1.613 en el mateix període del 2008.