Creu Roja es converteix en la primera organització que presta la Teleassistència a obtenir el segell de qualitat d'AENOR

Actualizado: miércoles, 12 noviembre 2008 17:30

PALMA DE MALLORCA, 12 de novembre (EUROPA PRESS)

Creu Roja Espanyola s'ha convertit en la primera organització a Espanya que presta la Teleassistència (servei que va atendre a 3.238 persones a Balears el 2007) a obtenir el Certificat de qualitat Marca N de l'Associació Espanyola de Normalització i Certificació (AENOR).

En un comunicat, Creu Roja va explicar que la Teleassistència, de la qual es beneficien 130.000 persones a tot Espanya, està basada en la norma espanyola UNEIX 158401, que estableix que l'usuari ha de poder comunicar-se amb el Centre d'Atenció quantes vegades ho necessiti durant les 24 hores del dia i els 365 dies de l'any i obtenir una resposta en un temps mig màxim de 15 segons.

Així, davant d'una cridada d'emergència, el Centre d'Atenció mobilitzarà immediatament els recursos sociosanitaris necessaris per atendre l'esmentada emergència, mentre que la comunicació entre el Centre d'Atenció i els seus usuaris es fa mitjançant un Terminal o dispositiu per al que la Norma UNEIX 158401 estableix una sèrie de requisits, entre els quals es troben que sigui accessible, de fàcil comprensió i maneig i amb funció de mans lliures.

Actualment, Creu Roja presta la Teleassistència mòbil, destinada a persones víctimes de violència de gènere i que comptin amb ordres de protecció o mesures d'allunyament; i la Teleassistència domiciliària, dirigida a persones grans, discapacitats o aquells que es troben en una situació d'aïllament social i que, per tant, precisen d'atenció continuada per personal especialitzat.

L'entitat va subratllar que desenvolupa el seu treball sempre unida a criteris de qualitat i, per aquesta raó, va recordar que també va ser la primera organització no lucrativa a rebre el certificat ISO 9001, en l'any 2001.

L'Associació Espanyola de Normalització i Certificació (AENOR) és l'entitat legalment responsable del desenvolupament de les normes tècniques a Espanya (Normalització). Alhora, és l'entitat líder en Certificació tant numèricament (més de 47.000 certificats), com en la consideració de tots els agents econòmics.

AENOR ha desenvolupat quatre esquemes de certificació amb els serveis relacionats a la Llei de Promoció de l'Autonomia Personal i Atenció a les Persones en Situació de Dependència, basats en quatre normes UNEIX relatives a les ajudes a domicili, el servei de teleassistència, centres residencials i centres residencials amb centre de dia o de nit integrat.