PALMA DE MALLORCA 3 Ago. (EUROPA PRESS) -
La satisfacció dels turistes que visiten Mallorca cap al producte ofert a l'illa presenta una lenta però contínua tendència a la baixa en el que va del 2009 davant de la percepció que tenien en anys anteriors, sobretot en el que es refereix a allotjament i oferta complementària, tot i que també en relació amb serveis públics i entorn mediambiental.
Així es desprèn de l'últim informe elaborat per Quaderns Gadeso, que revela que la satisfacció general se situa en un 5,3 sobre 10 punts, que contrasta amb el 5,4 del 2008 i el 5,6 del 2007, el que segons la publicació, ha de conduir a les administracions públiques i al sector privat a treballar conjuntament per millorar cadascun dels factors del producte turístic.
En concret, la puntuació de l'allotjament s'ha reduït al 6,6 (7 el 2008 i 7,2 el 2007), extret de la mitjana entre la percepció sobre el personal (7,1), preu-qualitat (6,9), restauració (6,8), comoditat (6,5), neteja (6,5) i instal·lacions (0). En aquest apartat, l'informe assenyala que la satisfacció dels qui s'allotgen en hotels rurals i agroturismes segueix sent elevada (7,5), al contrari que en el cas de l'hotel tradicional (6), l'apartament turístic (5,9) i l'allotjament residencial (5,9).
Pel que fa a l'oferta complementària, la percepció dels turistes ha disminuït fins a 5,1 punts (respecte del 5,3 del 2008 i 5,4 del 2007), basada en els serveis de platja (6,2), l'oferta lúdica (6), l'oferta gastronòmica (5,2), l'oferta comercial (4,2), l'activitat esportiva (5,2) i la relació preu-qualitat (4).
Mentrestant, la satisfacció entorn dels serveis públics i l'entorn mediambiental ha augmentat lleugerament respecte al 2008 tot i que presenten les valoracions més negatives. Així, en el cas dels primers, l'indicador se situa al 4,9 (4,9 el 2008 i 5 el 2007), extret dels 6 punts en assistència sanitària, 4,8 en transports, 4,8 en transports, 4,8 en informació, 4,6 en esdeveniments culturals i 4,6 en seguretat ciutadana.
Finalment, la valoració dels turistes cap a l'entorn mediambiental és de 5,3 (4,9 el 2008 i 5,5 el 2007) i, en concret, aquest indicador està basat en la percepció cap a les aigües marines (5,3), contaminació atmosfèrica (5,4), entorn urbà i paisatgístic (4,1), neteja (4) i contaminació acústica (4,3).
D'altra banda, l'estudi destaca les motivacions dels visitants a l'hora d'escollir Mallorca com destí de les seves vacances i, en aquest sentit, ressalta que el principal interès dels turistes es basa en el sol i platja, preu, diversió, coneixement passat, recomanació d'amics, la tranquil·litat i el descans i la recomanació de les agències de viatges.