Els controladors i AENA reprenen les negociacions, després dels "petits avenços" d'ahir

Actualizado: jueves, 5 agosto 2010 16:23

MADRID, 5 Ago. (EUROPA PRESS) -

Els controladors i AENA reprenen aquest migdia les negociacions al voltant a la renovació del conveni col·lectiu, després de la seva reunió d'ahir i davant de la incertesa sobre la data de l'anunciada vaga del col·lectiu, en un nou intent per frenar la convocatòria definitiva de les aturades.

En declaracions a Europa Press, el secretari de Comunicació d'USCA, César A. Cabo, ha admès que en la reunió d'ahir en què es van tractar diversos temes laborals es van arribar a "petits avenços" i ha confiat que "se segueixi en aquesta línia" per evitar convocar les aturades.

Preguntat per la possibilitat que aquests avenços permetin no convocar la vaga anunciada, Cabo ha afirmat que en aquest moment "cal ser prudents i responsables per no entorpir la marxa i evolució de les converses que continuen" i que d'això dependrà. Tot i això, ha reconegut un canvi "mínim" d'actitud en el clima de les converses.

El 98,25% dels afiliats a USCA, el sindicat majoritari que representa al 95% dels 2.400 controladors que AENA té en plantilla, dels quals més de 1.800 operatius cridats a les urnes, va abonar la convocatòria d'una vaga l'agost, si no hi ha un "canvi d'actitud" en el marc de la negociació.

Cabo ha reiterat que "la massa salarial no està en discussió", sinó les condicions de treball i la forma d'aplicar les normes relatives als torns i els descansos i va invitar al Govern que expliqui a què "privilegis" del col·lectiu es refereix.

"Cal deixar a la gent que negociï per veure si es pot sortir d'aquesta situació absurda en què estem immersos", ha afirmat.

PUNTS A DEBATRE.

A la reunió d'ahir, les dues parts van debatre les 12 propostes que els controladors han enviat a la companyia, entre les quals es troben l'aplicació "immediata" del Reial decret que regula l'activitat i els temps de descans, l'elaboració d'estudis de seguretat respecte als canvis introduïts en la seva jornada laboral i la supressió dels 'serveis express'.

Per la seva banda, AENA ha ofert una garantia salarial per als controladors operatius de 200.000 euros anuals fins a 2013, a més d'incloure en el Reial decret que regula l'activitat i els descansos del col·lectiu una clàusula que permet els canvis de torns autoritzats per l'ens entre els controladors "sempre que estigui garantida la seguretat i el dret al descans".

L'oferta de la companyia preveu també l'adequació de la càrrega de treball a cada dependència i centre de control i als requeriments reals de l'activitat, aspectes valorats pel sindicat com "positius", i la inclusió de l'abonament de les quantitats corresponents a l'assegurança mèdica en la nòmina d'aquest any, a més d'impulsar la formació.

Des d'USCA s'apunta, tot i això, que l'oferta d'AENA per fixar una retribució mitjana de 200.000 euros anuals "ha estat des de sempre a sobre de la taula" i que són els aspectes relatius a les condicions laborals per desenvolupar l'activitat les que han portat a aquesta situació.

Tot i que els controladors no ho han concretat, de portar-se a terme la vaga es convocaria després del 16 d'agost, pels 10 dies de preavís que es requereix per llei.

Els aeroports espanyols de la xarxa d'AENA preveuen registrar més de 27.500 vols entre el 16 i el 20 d'agost, dates entre les quals podria recaure l'anunciada convocatòria de vaga per part dels controladors, segons dades de l'ens facilitats a Europa Press.