Els hotelers de la Platja de Palma alerten de la "judicialització" de la reforma davant de la falta de consens

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 31 agosto 2010 16:57

PALMA DE MALLORCA 31 Ago. (EUROPA PRESS) -

L'Associació d'Hotelers de la Platja de Palma ha alertat de la possible "judicialització" del projecte de reforma davant de la falta de consens amb hotelers i veïns. Els empresaris denuncien que el projecte proposa reformes d'envergadura en establiments que comportarà la reducció de places i un minvament important dels seus beneficis.

Així ho han afirmat aquest dimarts el president de l'Associació, Francisco Marín, i el vicepresident José Antonio Fernández Alarcón, els qui han assegurat que la reforma plantejada "no beneficia" als hotelers, pel que han advertit que presentaran al·legacions a la mateixa que podrien allargar el procés.

Els hotelers asseguren que el projecte "no és un pla de reconversió turística com estava previst, sinó un pla urbanístic", i alhora han indicat que el plantejament actual de la reforma "deixa entreveure" un creixement del terra residencial -mitjançant canvis d'ús i qualificació del terra-, que provocarà un desequilibri entre el turístic i el residencial.

Així, Marín ha subratllat que al principi eren "il·lusionadíssims" amb el projecte i que tenien "l'esperança" que podrien oferir la seva opinió al Consorci encarregat de la reforma per tractar de consensuar-lo. Tot i això, han lamentat que no hagi estat així i han criticat que un projecte de 20 anys d'execució podria haver-se dilatat uns mesos més amb l'objectiu d'arribar a acords amb el sector turístic i veïns de la zona i evitar així les al·legacions posteriors.

En qualsevol cas, Fernández Alarcón ha puntualitzat que la reforma encara es troba en la fase inicial i encara estan a temps que totes les parts se senten per arribar a acords en qüestions bàsiques.

UNES 20.000 PLACES HOTELERES AFECTADES

Així, entre algunes d'aquestes qüestions bàsiques els hotelers han posat èmfasi que la reducció de les places hoteleres no beneficiarà a tots els establiments. En aquesta línia, han posat com a exemple el cas d'hotels de tres i quatre estrelles que funcionen "perfectament" i que hauran de fer inversions milionàries per reformar els seus immobles, el que inevitablement comportarà una reducció dels seus beneficis.

En aquest sentit, han afirmat que de les 40.000 places hoteleres que hi ha actualment a la Platja de Palma, al voltant de 38.500 funcionen bé. Tot i això, el pla de reforma integral preveu que es veuran afectades unes 4.000 places, si bé els hotelers han assegurat que en la pràctica es veuran afectades gairebé el 50% de la planta actual, és a dir, unes 20.000 places.

A més, referint-se als 12 hotels que el pla preveu derruir, Marín ha dit que aquest tipus d'actuacions s'haurien d'haver consensuat amb els empresaris, i alhora haurien de començar pels hotels obsolets que estarien disposats a ser demolits, una trentena amb unes 6.000 places, segons ha precisat el president de l'associació.

"La demolició d'establiments perfectament operatius i amb llocs de treball, prevista en alguns casos només serà acceptada per l'associació si hi ha consens entre les parts", han advertit els hotelers, els qui han agregat que "la Llei ja preveia que totes les actuacions deurien justificar-se des del punt de vista econòmic i social, situació que no s'ha identificat en la documentació avaluada fins ara".

"Si com a objectiu únic està la reducció de places, aquí hi ha alguna cosa que no funciona bé", ha reiterat el vicepresident de l'associació, el qual ha insistit que el Consorci "difícilment" va a aconseguir que els hotels que funcionen bé vulguin fer inversions multimilionàries per reduir la seva oferta de places en fins a un 40%, el que rebaixarà la rendibilitat de l'hotel.

Els empresaris dels hotels de tres estrelles -que suposen el 60% de la planta hotelera de Platja de Palma- disposen d'un termini de tres anys per adequar-se a la reforma. Del contrari, seran inclosos en un registre d'hotels inadequats i podrien ser expropiats.

Contenido patrocinado