MENORCA, 29 Jul. (EUROPA PRESS) -
El Grup Eroski ha fet compres a proveïdors locals de Menorca per valor de 4,6 milions d'euros durant el 2009, un 7,5 % més que el 2008. Així ho ha confirmat avui el director gerent del grup a Menorca, Manolo Rodríguez, qui ha apuntat que aquesta xifra representa el 13,15 % del total de vendes d'alimentació d'Eroski a Menorca.
Durant la presentació de la campanya anual de producte local, Rodríguez ha destacat que les vendes de formatge amb denominació d'origen Maó-Menorca es van incrementar l'any passat un 35 % en relació amb 2008. En concret, es van vendre més de 306.000 quilograms de formatge.
Alhora, el director gerent del grup ha remarcat l'augment de les vendes de peix de Menorca, que van arribar a en 2009 més de 60.000 quilograms. "Mantenim consolidats compromisos amb diverses confraries de pescadors, creixent el volum en 2009 un 4,56 %", ha indicat Rodríguez.
Per la seva banda, l'any passat es van vendre en els supermercats Eroski de l'Illa més d'1,2 milions d'euros de fruita i verdures de Menorca, cosa que representa un 35 % de les vendes de la secció de fruiteria.
Rodríguez ha assenyalat que "Eroski té el compromís de generar riquesa a l'entorn de tots aquells llocs que s'instal·la i una de les millors maneres de fer-ho és potenciar el producte de la terra".
En aquest sentit, el director gerent a Menorca ha apuntat a través de la campanya es pretén promocionar els productes de l'Illa, que se senyalitzen en tots els centres. "Treballem productes locals de totes les àrees, des de productes frescos com fruita, peix o carn, fins a productes d'alimentació seca".