MADRID, 15 Jul.. (EUROPA PRESS) -
Facua-Consumidors en Acció ha denunciat 23 companyies aèries per aplicar preus superiors als anunciats, preseleccionar serveis opcionals, cobrar per facturar maletes, cobrament per pagar amb targeta o no oferir informació essencial en castellà, després de fer un estudi en el qual es van analitzar un total de 33 aerolínies.
Entre les companyies denunciades, l'única aerolínia espanyola que figura és Vueling --per cobrar amb targeta, cobrament per maleta i preu superior a l'anunciat--, a més apareixen Ryanair per les mateixes pràctiques; Air Berlin (cobrament per targeta i preu superior a l'ofert) i Easy Jet que només aprova en la informació en castellà.
En total, les 23 suspenen a l'hora d'indicar el preu final, 19 cobren un recàrrec pel pagament amb targeta, 16 cobren per facturació de maletes, vuit preseleccionen serveis que haurien de ser opcionals i set d'elles no ofereixen informació al consumidor en castellà.
Les companyies Bmibaby, Jet 2, Myair, Sky Europe, Thomson han estat denunciades per vulnerar la legislació en els cinc paràmetres analitzats per Facua. Després d'elles, incorren en quatre irregularitats Aer Lingus, Brussels Airlines, Easy Jet, Flybe, Fly Thomas Cook, Germanwings, Monarch, Ryanair i Transavia.
Per incórrer en tres dels elements analitzats han estat denunciades Air Berlin, Air Finland, FlyGlobespan, Vueling, Wizzair, Lot Polish] Airlines, Norwegian i Qatar Airways. Finalment, KLM ha estat denunciat per dos de les irregularitats investigades per l'associació.
La resta de les aerolínies analitzades, contra les que no s'ha interposat denúncies, són Air Europa, Air France, Alitalia, British Airways, Condor, Iberia, Lufthansa, Meridiana, SAS Scandinavian Airlines i US Airways.
DENÚNCIES ANTERIORS.
Així, Facua suma la seva denúncia a les ja presentades per l'associació els últims anys per entendre que vulneren tant la legislació espanyola en matèria de defensa dels consumidors, publicitat i navegació aèria com el Reglament europeu 1.008/2008, del 24 de setembre, sobre normes comunes per a l'explotació de serveis aeris.
Facua ha destacat que algunes de les companyies denunciades ho han estat ja anteriorment i continuen cometent les mateixes irregularitats o incorren en noves infraccions.
Per aquesta raó, va reclamar a les autoritats competents "més rapidesa en la seva tramitació" i "contundència en la quantia de les possibles sancions" per eradicar d'una vegada aquestes pràctiques.
Entre d'altres organismes, Facua ha enviat les seves denúncies a la Direcció General d'Aviació Civil (DGAC) del Ministeri de Foment, l'Institut Nacional del Consum (INC) del Ministeri de Sanitat i Política Social i diverses autoritats de Consum autonòmiques.