Hidalgo afirma que el plantejament del grup és "seguir creixent" i no descarta noves adquisicions, incloent al grup turístic Orizonia
MADRID, 29 de gener (EUROPA PRESS)
El grup Globalia ha registrat un benefici net atribuïble de 21,1 milions d'euros al tancament de l'exercici del 2008 (de novembre a octubre), fet que suposa un increment del 40%, respecte a l'obtingut a l'exercici passat, ha informat avui la companyia presidida per Juan José Hidalgo.
Els ingressos d'explotació agregats del grup, que integra companyies com Air Europa, Halcón Viatges o Travelplán, aconseguiren els 3.921 milions d'euros, xifra que se situa gairebé en el mateix nivell de l'exercici precedent.
El president de Globalia, Juan José Hidalgo, va qualificar xifres de "molt positives", ja que demostren que el grup "ha sabut fer front a amb indubtable èxit" als reptes d'un exercici "especialment difícil per al sector". "Hem mantingut el nivell de facturació i hem augmentat substancialment els beneficis", ha subratllat.
Per àrees d'activitat, la divisió aèria, encapçalada per Air Europa va transportar 10 milions de passatgers de novembre a octubre del 2008, xifra molt semblant al mateix període de l'any passat, amb de 65.881 vols operats.
Air Europa va tancar l'exercici amb uns ingressos de 1.300 milions d'euros, el que es tradueix en un increment del 9,5% respecte a l'exercici precedent i una flota de 41 avions (32 Boeing 737-800, tres Boeing 767-300 i sis A330-200).
Per la seva banda, Groundforce, la companyia de serveis de terra aeroportuari va abandonar el 2008 la societat conjunta amb TAP a Portugal, i alhora va reforçar la seva participació en les operacions de la divisió a Espanya i Marroc. Al tancament de l'exercici, prestava assistència a més de 300 companyies en els principals aeroports espanyols (entre els quals hi ha Barajas-Madrid i El Prat-Barcelona), altres sis al Marroc i dos a Mèxic.
La divisió hotelera del grup, sota la marca Oasi, va tancar l'exercici amb de 38 establiments i una oferta d'11.599 habitacions, repartits a Espanya (Península, Balears i Canàries) i el Carib, especialment a Cuba, República Dominicana i Mèxic, "complint amb escreix el seu pla d'expansió".
El minorista de Globalia, integrada per Halcón Viatges i Viatges L'Equador, va facturar 1.389 milions d'euros, malgrat que va reduir el seu nombre d'oficines passant de les 1.403 a l'exercici del 2007 a les 1.389 actuals (1.253 a Espanya i 136 a Portugal).
Travelplán, la majorista del grup, va comercialitzar durant l'exercici 2008 un total d'1,5 milions de paquets turístics, respecte dels 1,7 milions de l'exercici passat.
"SEGUIR CREIXENT"
Davant aquestes dades, Hidalgo es va mostrar "molt satisfet" del resultat obtingut per la companyia i ha destacat que Globalia ha finalitzat l'exercici del 2008 "considerablement reforçada". "Estem en immillorable posició per afrontar el futur", ha apuntat.
"D'acord amb aquests resultats, a la nostra fortalesa de balanç, així com les positives previsions per al 2009 --ha afegit-- he encarregat un estudi específic d'oportunitats de creixement".
Hidalgo ha assegurat que el plantejament del grup és "seguir creixent", tant orgànicament, com a través de possibles adquisicions d'empreses. Així, ha recordat la recent adquisició del portal TuBillete.com i no va descartar la compra d'altres empreses o grups del sector, "incloent el grup turístic Orizonia, respecte al qual és conegut que hem mantingut converses".