Goñi defensa que ha aconseguit incrementar les hores programació i reduir un 30 % les despeses

Actualizado: miércoles, 12 marzo 2008 15:20

Tots els grups polítics coincideixen que caldria incrementar el pressupost de la cadena, que li costa a cada ciutadà 10 euros a l'any

PALMA DE MALLORCA, 12 de març (EUROPA PRESS)

La directora de la Ràdio i Televisió de Mallorca, Marisa Goñi, va defensar avui que en els deu mesos que porta al capdavant de l'Ens insular ha aconseguit incrementar el temps de programació de la televisió fins a acostar-se a les 40 hores setmanals, i, al mateix temps, reduir en gairebé 47.000 euros a la setmana els costos de les dues emissions. Concretament, el dispendi ha decrescut en un 30 %, al passar de 157.435 euros a la setmana el 2007 a 110.523 euros actualment.

Així ho va dir Goñi, durant la compareixença que va realitzar davant de la Comissió Informativa General i de Comptes del Consell de Mallorca, presidida pel conseller de presidència, Cosme Bonet, i en què van participar representants dels grups polítics representats en la institució, que van coincidir a assenyalar que el pressupost d'una mica més de 10 milions d'euros que maneja TV Mallorca deuria incrementar-se.

Concretament, Goñi va exposar davant de la comissió que, des que dirigeix la TV del Consell, la seva programació pròpia va passar de cobrir 23,3 hores setmanals a les 38 hores que ofereix actualment. I, a més, va assegurar que en qüestió de pressupost, l'Ens, que no té deute, només costa 10 euros a l'any a cada ciutadà.

Goñi va apuntar que l'audiència d'aquest canal insular és de 100.000 teleespectadors diaris, que segueixen la seva programació una mitjana de 20 minuts cada jornada, tot i que la recepció del senyal que emet --en el Canal 38-- només la reben la meitat de les llars. I, paral·lelament, Ona Mallorca té 120.000 oients, en els dos casos, segons dades de la firma especialitzada en anàlisis d'audiències Sofres.

Pel que fa a la qualitat de la programació oferta per TV Mallorca i [Ona] Mallorca, Marisa Goñi va indicar que, quan es va incorporar a la direcció dels dos mitjans de comunicació va resoldre mantenir en la 'graella' televisiva els programes que "tenen interès" i, en canvi, retirar els que "estaven gastats", o bé, aquells que requerien pressupostos que excedien les possibilitats econòmiques de la cadena.

De fet, actualment, 17 hores de programació setmanal de TV Mallorca són de producció pròpia i 21 hores provenen de productores alienes subcontractades, davant de les ràtios de 12,8 hores realitzades pel canal i 10,5 hores aportades per empreses externes que es donaven abans que ho dirigís Goñi, qui va afirmar que va aconseguir un estalvi de 200.000 euros en la informació meteorològica.

CRÍTIQUES EXAGERADES

Davant de les crítiques a la seva gestió realitzades pel portaveu de l'oposició del PP, Fernando Rubio, i que el PSOE va qualificar d'"exagerades", la directora dels dos mitjans de comunicació insulars va negar manipulacions i faltes de veracitat i es va mostrar "disposada a corregir tot el que s'hagi de corregir", segons va apuntar diverses vegades al llarg de la trobada.

Per la seva banda, al terme del mateix, Bonet va destacar el caràcter "excepcional" d'aquesta Comissió Informativa per compareixença --que és la segona al Consell en el que portem de Legislatura--, que "demostra la voluntat de transparència i d'oferir possibilitats a l'oposició, de l'actual equip de Govern", que va considerar una "aprofundiment" en la democràcia interna de la institució.

A més, va valorar "molt positivament" el resultat de la compareixença de Goñi, de la tasca de la qual va recordar que l'actual equip de Govern insular està "plenament satisfet" fins ara, al complir, des del primer moment, els criteris que se li van marcar des d'un principi, i que va resumir com professionalitat, independència i pluralitat.