Govern balear llançarà el 25 de maig una campanya promocional turística conjunta amb els cinc principals touroperadors

Actualizado: martes, 19 mayo 2009 17:25

En el segon any d'aquesta experiència l'eslògan serà al nom de cada illa seguit de "... tan a prop, tan teva", que es difondrà a través de mitjans i les agències


PALMA DE MALLORCA, 19 May. (EUROPA PRESS) -

El Govern balear llançarà una campanya promocional turística dirigida al mercat nacional, de manera conjunta amb els cinc principals touroperadors espanyols, que s'estendrà entre el 25 de maig i el 30 de juny --tot i que amb algunes actuacions previstes per als mesos de setembre i octubre--, en el que suposarà la segona edició d'una experiència que aquest any tindrà un eslògan que començarà pel nom de cada illa seguit de la llegenda "... tan a prop, tan teva" sobre imatges idíl·liques.

A més, en la part inferior dels anuncis publicitaris se situaran les ofertes dels touroperadors, que sufraguen la iniciativa al 50 % amb l'Institut Balear de Turisme (Ibatur), amb un pressupost total d'entorn de 2,5 milions d'euros i la previsió que obtingui milions d'impactes i que s'assoleixi, al final de la temporada, com a mínim la mateixa quantitat de turistes interiors que el 2008, quan van arribar a les illes 3,1 milions.

Segons va detallar avui el conseller de Turisme, Miquel Nadal, a la presentació als mitjans de comunicació d'aquesta iniciativa, coincideix en el temps amb la campanya promocional llançada pel Govern recolzant-se en la imatge del tenista mallorquí Rafael Nadal, número u mundial d'aquest esport i considerat com una de les persones amb major projecció mediàtica. Gràcies a les dues iniciatives, espera mantenir el volum d'arribades de viatgers espanyols durant els mesos de juliol i agost.

El responsable autonòmic de Turisme va estar acompanyat, a més de per la directora de l'Ibatur, Susanna Sciacovelli, per representants de cadascun dels majoristes participants. Amb el director de Màrqueting d'Orizonia, Ricardo Fernández; el director general de Soltour, Javier Castillo; el seu homòlegs de Travelplan i Tourmundial, Luis Mata i Rosa Paramio, respectivament; així com el director de Nous Projectes de Mundicolor, Miguel Martín.

Tots ells van coincidir a felicitar-se per la continuïtat en el temps d'aquesta iniciativa, prevista al 'Pla de Màrqueting' de la Conselleria de Turisme, i, de fet, van advocar perquè es mantingui, donat l'interès que tenen les Illes Balears com destinacions diferenciats per a la seva activitat i, de fet, entre uns i altres, van apuntar algunes novetats positives, com que es mantindran les freqüències aèries i que, en el cas de Mundicolor, han repuntat a un 8% les reserves en els vols xàrter.

RUTA D'AIR EUROPA A LLEÓ

De fet, Mata va anunciar que la companyia aèria del seu grup (Globalia) iniciarà dissabte que ve, 23 de maig, una nova ruta directa entre l'Aeroport de Son Sant Joan (Palma) i el de Lleó, que operarà amb un avió model Boeing 737-800 amb capacitat per a un total de 186 passatgers. Mentre que també ha informat que les vendes de places turístiques de Travelplan cap a Menorca "estan superant a les de l'any passat", tot i que es preveia inicialment una baixa ocupació a l'illa.

A això, encara ha afegit que Luis Mata s'estan ampliant les vendes de paquets de vacances cap a Formentera, "aprofitant que altres turismes europeus han baixat en massa" a l'últim any. En línia amb l'estratègia desplegada per la resta de touroperadors, aquest també combinarà els anuncis en premsa escrita i les falques radiofòniques amb la projecció en les pantalles de les seves agències de l'espot de TV oficial de la campanya "(Mallorca, Menorca, Eivissa, Formentera)... tan a prop, tan teva", que ha estat donat a conèixer avui.

Per la seva banda, Orizonia anirà un poc més enllà i, a més d'aquests recursos, usarà també les pantalles de les estacions del metro de Madrid, sense oblidar la importància que té traslladar el missatge publicitari a l'entorn en línia dels seus 'web sites' i altres amb els quals col·labora. Sumant recursos al passat, Paramio ha assenyalat que Tourmundial exhibirà les imatges de la campanya en els 220 aparadors lluminosos que compten en la seva xarxa de 800 oficines, sobretot, al llarg de la segona quinzena de juny.