El Govern descarta aplicar un impost turístic com farà els EUA a partir de setembre

Actualizado: miércoles, 18 agosto 2010 16:44


MADRID, 18 Ago. (EUROPA PRESS) -

La vicepresidenta segona del Govern i ministra d'Economia i Hisenda, Elena Salgado, considera que aplicar un impost als turistes estrangers que visitin Espanya, semblant al que aplicaran els EUA a partir de setembre, "no és una bona idea".

En una roda de premsa, després de reunir-se amb el ministre de Foment, José Blanco, Salgado ha considerat que, essent "absolutament respectuosa" amb les competències transferides a les comunitats autònomes en aquesta matèria "no és una bona idea", sinó més aviat al contrari, ja que es tracta d'afavorir al sector turístic. "L'executiu no va a fer res en aquest sentit", ha tancat.

"Els Estats Units prendran les decisions que li semblin oportunes, però personalment no em sembla una bona idea i no tinc notícia que estigui sobre la taula en cap àmbit competencial", ha indicat.

Salgado ha recordat a més que la llei no permet que els Pressupostos Generals serveixin d'instrument per crear impostos nous, sinó per modificar tipus o bases.

El mes de juliol passat, el batle de Barcelona, Jordi Hereu, va reclamar que s'impulsi una normativa estatal que permeti a les ciutats implementar una taxa turística, que aniria dirigida tant a sufragar campanyes de promoció com a serveis per a la ciutat.

Precisament, els turistes estrangers que visitin els EUA hauran de pagar un impost turístic per valor de 14 dòlars a partir del pròxim 8 de setembre, un pagament que serà únic per a les entrades realitzades al país en el termini de dos anys.

La incorporació d'aquest nou impost forma part de la 'Travel Pormotion Act' signada pel president estatunidenc, Barack Obama, el mes de març passat, segons la qual EUA tindrà el seu primer programa de promoció turística, que serà finançat per aquest impost.

Concretament, els turistes pagaran una taxa de 10 dòlars amb el seu visat a través del Sistema Electrònic d'Autorització de Viatge (ESTA, per les seves sigles en anglès), i altres quatre dòlars addicionals pels costos de l'autorització de viatge ESTA.

Amb ella, es finançarà fins al 50 per cent de les activitats de promoció turística dels EUA. L'Administració nord-americana crearà un organisme de promoció que espera que generi milers de milions de dòlars amb la despesa de nous turistes, a més de centenars d'ocupacions.