PALMA DE MALLORCA 9 Jun. (EUROPA PRESS) -
El regidor de l'àrea de Benestar Social, Participació Ciutadana i Cultura de l'Ajuntament de Palma, Eberhard Grosske, ha manifestat avui la seva "satisfacció continguda" després de dos anys al capdavant d'aquesta cartera municipal, incidint que s'han "iniciat i millorat" molts aspectes tot i que ha reconegut que "encara queda molt treball per fer".
En roda de premsa per fer balanç d'aquests dos primers anys, Grosske ha assegurat que el "projecte de canvi", que permetrà dotar de més serveis als ciutadans de Palma, ja està "bastant avançat". Alhora, i en relació amb la seva gestió al capdavant d'aquest departament municipal, ha destacat la importància que suposa el moviment veïnal per a la concreció i aplicació de mesures.
Per aquesta raó, ha assegurat que cal dotar de més suport a aquest sector, ja que permet una "actuació real" dels problemes que es donen en les diferents barriades de la capital balear, amb l'objectiu prioritari d'arribar a solucions que permetin "articular la societat civil de Palma".
Alhora, en aquest aspecte ha remarcat que al llarg d'aquest any s'invertiran un total de 200.000 euros, en relació amb els 61.000 euros destinats en el passat exercici, fet que demostra el "verdader interès" del consistori en les associacions de veïns i, per descomptat, els seus problemes.
En relació amb l'àrea de Benestar Social, Grosske ha afirmat que a la seva arribada, aquest departament "necessitava més recursos i una altra forma de fer les coses", pel que es va posar "mans a l'obra" i, entre d'altres coses, i en termes quantitatius, s'han augmentat en al voltant d'un 52% les ajudes a famílies, ja que al llarg d'aquest any s'inverteixen més de 2.400.000 euros.
20 NOUS CENTRES DE DIA
En relació amb els ciutadans palmesans dependents, des de l'Ajuntament es crearan, a més d'una residència, un total de 20 nous centres de dia, que es preveu que en 2011 estiguin en ple rendiment, que permetran que 600 pacients disposin d'un espai en el qual poder estar mentre els seus familiars, que normalment estan cuidant-los, tinguin de temps 'lliure' per dedicar-lo als seus assumptes propis.
Amb aquesta iniciativa, es "multipliquen per set" els recursos en aquesta matèria, tot i que no és l'única en què Grosske, i el seu equip de treball, està destinant "esforços" des de l'Ajuntament, ja que pel que fa a la 'Xarxa-Aliments' s'estan emmagatzemant i, després, repartint aliments a organitzacions que proveeixen a persones pertanyents als col·lectius socials més vulnerables de la capital balear, a causa que "Palma disposa d'un teixit associatiu gran que s'implica amb les realitats socials".
En matèria d'accessibilitat, i juntament amb el compromís de garantir l'accessibilitat de les persones amb discapacitat auditiva als serveis de l'Administració, així com els actes de participació ciutadana, entre d'altres, al llarg d'aquest any 2009 es preveu invertir un muntant de 3,8 milions d'euros a càrrec al Fons Estatal d'Inversió Local (FEIL).
REALLOTJO DE 'SÓN BANYA'
Un dels aspectes que més controvèrsia ha aixecat en els últims mesos ha estat el reallotjo del poblat de 'Son Banya', ja que a més de ser un focus de drogoaddicció a la capital balear, suposa un 'gueto' del qual, la gran majoria, mai ha sortit ja que va néixer en el mateix emplaçament.
Així, i amb l'objectiu de garantir la "millor i major inserció social i personal possible", Grosske ha assegurat que el reallotjo de les persones que viuen en aquest poblat és "prioritari" que es realitzi "de manera progressiva, ferm i clara". Així, va fer especial èmfasi que cal acompanyar a les famílies, perquè inserció a la societat resulti almenys "complicada" possible.
Per aquesta raó, va incidir que "per cada família que se'n va, s'ensorra una casa", ja que sinó no es podria formalitzar el desallotjament, i per tant, millorar la qualitat de vida d'aquestes persones.