PALMA DE MALLORCA, 6 Abr. (EUROPA PRESS) -
La guia 'Shopping Mallorca' pretén, en el seu desè aniversari d'ençà la seva creació en 1999, aconseguir que un major nombre de turistes visiti l'illa durant els mesos de novembre a maig, coincidint amb la temporada baixa, a través de descomptes en els 450 establiments que en aquesta ocasió s'han adherit a aquesta proposta de promoció turística. Així, aquesta iniciativa es presenta en format digital (www.shoppingmallorca.com) o en guia 'tradicional'.
Així ho ha expressat en declaracions a la premsa el president de la Cambra de Comerç de Mallorca, Joan Gual de Torrella, qui va incidir en la importància d'"acostar el petit i mitjà comerç" als visitants de temporada baixa per aconseguir una desestacionalització del turisme en una situació de crisi econòmica com l'actual. Tot això amb pressupost de 225.000 euros que han aportat diferents entitats.
D'aquesta manera, la Cambra de Comerç aporta 106.250 euros; l'Ibatur inverteix 60.000 euros); Consell de Mallorca (18.000 euros); Conselleria de Comerç, Indústria i Energia (22.250 euros); Ajuntament de Palma (6.000 euros), i els comerciants d'aquests establiments aporten un muntant de 10.000 euros.
Alhora, recordar que els 125.000 exemplars editats d'aquesta guia, que és totalment gratuïta, ofereixen als turistes informació --tant en castellà, com en anglès i en alemany-- sobre els atractius que ofereixen els petits i mitjans comerços de l'illa. Així, seran distribuïts per diferents canals com són els principals touroperadors que operen a l'illa.
D'aquesta manera, 43.000 exemplars en alemany es distribuiran entre Thomas Cook, TUI; 30.000 seran en anglès i aniran destinats a Thomson, mentre que 32.000 del total seran editats en espanyol i es lliuraran als interessats en els tradicionals canals de distribució com són els hotels, aeroport de Son Sant Joan o en diferents entitats com l'Ajuntament de Palma.
Tot i això, 20.000 publicacions oferiran informació únicament sobre els comerços de la capital balear en els tres idiomes en els quals es presenta aquesta actuació de promoció turística.