Aforavila recollirà ofertes i demandes laborals en el mig rural, a més de divulgar consells i cursos de formació
PALMA DE MALLORCA, 19 de març (EUROPA PRESS)
Els pagesos i els nous habitants del camp balear podran contactar i intercanviar serveis a partir d'ara, mitjançant una Web en la qual es recolliran ofertes i demandes laborals en el mig rural, es divulgaran consells i cursos de formació, en el que constitueix una iniciativa "absolutament innovadora" a l'Estat espanyol.
Així ho va manifestar avui el director de la Fundació Illes Balears Innovació Tecnològica (IBIT), Antoni Roig, qui va presentar el portal www.aforavila.com, que va desenvolupar l'entitat amb el suport i l'assessorament tècnic de l'Institut d'Investigació i Innovació Agrària i Pesca de la Conselleria d'Agricultura i Pesca del Govern, i que, "és la plaça del poble a internet", segons va indicar.
Roig va donar a conèixer aquesta iniciativa a la seu d'aquest departament autonòmic, i en companyia del director general d'Investigació, Desenvolupament Tecnològic i Innovació, Pere Antoni Oliver; i el director general de Desenvolupament Rural, Francesc Blasco, qui van ressaltar el caràcter "vertebrador" del camp balear i el fet que el recurs sigui una "eina de futur", respectivament.
En el seu funcionament quotidià, Aforavila pretén oferir de manera gratuïta consells als pagesos --professionals o aficionats-- sobre les millors èpoques per plantar cada fruita o verdura, així com la millor manera de fer-ho i claus per obtenir bons resultats. A més, es podran intercanviar serveis agrícoles, i fins i tot, rebran respostes a les seves demandes a través de missatges de telefonia mòbil del tipus SMS.
Tot i que fins ara no ha estat estudiada científicament la penetració d'internet en el món agrari i, de fet, es coneix que existeix una 'bretxa digital' entre els ciutadans amb més de 50 anys d'edat --que és el segment més nombrós a les zones rurals--, Roig es va mostrar confiat amb l'èxit d'aquesta 'web site', que "té molts efectes col·laterals, tots ells positius", va assegurar.
Segons va revelar el director de la Fundació IBIT, el desenvolupament d'Aforavila va costar una mica més de 110.000 euros --aportats en part per fons del Pla Avança--, que es van invertir en desenvolupar el portal, tant visualment com els seus continguts, mantenir la seva actualització durant un any, difondre la seva existència, i iniciatives de formació del personal que ho gestiona.
Cal assenyalar que l'IBIT només es farà càrrec de la gestió de Aforavila durant el primer any de la seva existència, en què no existeix una previsió de quants usuaris podrien donar-se d'alta, per transferir-ho el 2009, una vegada que hagi passat aquest període pilot a una altra entitat, que podria ser pública o privada, o bé, una organització agrària.