PALMA DE MALLORCA 28 Sep. (EUROPA PRESS) -
L'Autoritat Portuària de les Illes Balears (APB) ha procedit a la immobilització del vaixell 'Nura Nova', propietat de la companyia Marítima Menorquina, filial a l'illa de la naviliera Iscomar, i que realitzava el trajecte entre Alcúdia i Ciutadella, en compliment de l'ofici enviat pel Jutjat del Mercantil número 2 de Palma de Mallorca a aquest efecte.
En un ofici enviat a dia d'avui a Autoritat Portuària, l'Administració de Justícia ha comunicat que ha estat acordat "l'embargament preventiu" amb consegüent immobilització sobre l'embarcació 'Nura Nova', de bandera espanyola, propietat de Marítima Menorquina SL. En aquest sentit, l'APB ha procedit a la immobilització del vaixell a la seva arribada al port d'Alcúdia, procedent del port de Ciutadella, a les 14.30 hores d'avui.
Un fet que es produeix com a conseqüència de la delicada situació econòmica que travessa la naviliera Iscomar, immersa en un concurs voluntari de creditors, i que a mitjans d'aquest mes va comunicar la pèrdua d'un dels seus vaixells, el 'Pilar del Mar', que ha estat tornat definitivament al seu armador. Iscomar va destinar a la línia que cobria aquesta embarcació -Barcelona-Palma- al 'Isabel del Mar'.
Tot i això, fonts d'Iscomar van informar llavors, en declaracions a Europa Press, que el vaixell 'Nura nova' no es veuria afectat per aquest ajust en l'activitat de l'empresa, que es quedava en la seva mínima expressió, al reduir-se a tan sols dos enllaços marítims diaris, entre Mallorca i Menorca, i entre Mallorca i Barcelona.
Segons ha informat Iscomar fa poc, el concurs de creditors presentat és de continuïtat i no de tancament, i, tot i que encara no ha estat aprovat per les instàncies judicials, es preveu que succeeixi aviat. Un moment per al que la companyia es prepara fent ajustos en la seva activitat empresarial com el donat a conèixer avui, que afecten a les connexions que venia operant.
CRISIS I COMBUSTIBLE CAR
La naviliera va exposar fa poc, en una nota difosa, que la crisi econòmica afecta "durament i amb gran intensitat" a Balears al transport de mercaderies i passatgers, el que, unit a l'augment del cost de combustible el 2008, "va generar pèrdues importants i endeutament", aguditzades per una "total restricció del crèdit bancari", per la crisi financera, que "ha impedit afrontar fins ara aquest deteriorament", ha precisat.
El Pla Estratègic de Viabilitat dissenyat per Iscomar per superar la crisi suposa el manteniment del volum de negoci en les línies rendibles, "havent tancat les línies deficitàries, retirant del servei els vaixells afectats". Així com la reducció de costos estructurals i operatius, "especialment en els ports de Barcelona i València" i, finalment, la reestructuració financera del deute "mitjançant l'adequat conveni de creditors", afirma la naviliera.
Aquest Pla Estratègic "preveu el manteniment de tota l'ocupació compatible amb la rendibilitat, garantint gairebé la major part de l'ocupació actual tal com s'ha informat als representants sindicals en la companyia, havent obtingut una resposta altament positiva per part dels treballadors", ha dit en el comunicat.