L'Ajuntament llançarà el setembre la guia de butxaca 'Palma Comercial', que serà consensuada amb les patronals

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 8 julio 2009 16:11

PALMA DE MALLORCA 8 Jul. (EUROPA PRESS) -

L'Ajuntament de Palma prepara el llançament, per al mes de setembre, d'una guia comercial que recollirà la localització de les principals zones on proliferen els establiments de tota mena, que adquirirà la forma d'un petit mapa desplegable de butxaca, acompanyat d'un llibret amb informació d'interès que serà renovat amb periodicitat semestral o anual.

Així ho va exposar avui, en una reunió mantingut amb els mitjans de comunicació, la tinent d'alcaldessa de Relacions Institucionals, Turisme, Comerç i Consum, Joana Maria Borràs, qui va presentar la iniciativa en Alcaldia en companyia del coordinador general de l'àrea 'Palma Comercial', Pedro Oliver, i ha destacat que els continguts de la guia "seran consensuats amb les associacions i les patronals" del sector.

Segons ha precisat l'edil, l'Ajuntament pretén que aquest recurs sigui una "eina dinàmica, en constant procés d'actualització, autofinançada pels mateixos comerços" col·laboradors i que, de fet, se n'anirà ampliant constantment amb noves dades d'interès per al ciutadà i el turista que desitgi fer 'shopping' al centre de Palma, que suposa la primera fase del projecte.

La guia tindrà una edició inicial de 15.000 exemplars en un format desplegable especial conegut com a 'popout' --s'obre d'una forma semblant a una petxina, recorda a les creacions de papiroflèxia-- i, a més, es podrà consultar també a través d'internet, de manera que resulti accessible, als residents de tota l'illa que no coneixen Palma i a visitants com els creueristes, que passen poques hores a la ciutat.

Respecte al format escollida per a aquesta eina, Oliver ha assenyalat que els seus principals avantatges són "que pot portar una gran quantitat d'informació en molt poc volum", així com que "és pràctica i impactant", sense oblidar altres, com que és de fàcil maneig, ampliació --si es dóna el cas--, duradora i, al mateix temps, molt versàtil, atès que oferirà informació sobre comerços, gastronomia, cultura, patrimoni i oci, entre d'altres.

OBERTURA FINS A MITJANIT

En un altre sentit, Joana Mª Borràs es va felicitar per la iniciativa 'Palma Thursday Night Fever!', que espera que "sigui un èxit" quan es posi en marxa demà dijous en tot Palma. Segons la mateixa, els comerços de la ciutat obriran fins a les 00.00 hores cada dijous de l'estiu, fins a setembre, i, a més, s'oferirà una àmplia dinamització de les zones amb més establiments, per incentivar les compres en aquesta època de l'any.

Segons va exposar la tinenta d'alcalde, al principi de la present legislatura ella mateixa ha defensat la importància d'animar els carrers comercials, a fi d'estimular les compres, i aquest ha estat un dels aspectes que el va enfrontar a les patronals sectorials, en especial, a Afedeco, que ara impulsa la campanya a punt de començar, a la qual l'Ajuntament aporta pàrquings i autobusos gratuïts per als consumidors.

Contenido patrocinado