Borràs afirma que s'ha produït un augment "significatiu" de les reclamacions en l'últim any, amb unes 1.300 enregistrades
PALMA DE MALLORCA, 18 d'abril (EUROPA PRESS)
L'Ajuntament de Palma ha obert avui una nova oficina municipal que combinarà les tasques d'informació turística als visitants de la capital balear amb l'assessorament al consumidor resident, que està ubicada a la confluència entre el Passeig Marítim i la Via l'Argentina, a l'edifici conegut com a Rentadors, que anteriorment va albergar un espai d'exposició artística.
A l'acte inaugural va acudir l'edil de Relacions Institucionals, Turisme, Comerç i Consum, Joana Maria Borràs, qui va remarcar el caràcter d'experiència pilot de la iniciativa i va assenyalar que, si passat un temps prudencial, no funciona l'activitat dedicada a la informació de consum (OMIC), deguda a la proximitat del Mercat de Santa Catalina, l'oficina es restringirà a l'àrea turística (OIT).
Aquest recurs serà atès per tres informadores, de les quals dues se centraran en els turistes, en un horari de 09.00 hores a 20.00 hores, anàleg a la de la resta d'establiments d'aquest tipus a Palma; mentre que la tercera es dedicarà en exclusiva als consumidors, amb una jornada de 08.30 hores a 14.30 hores, també idèntica a la de l'oficina ubicada al mercat de l'Olivar.
Així ho va exposar la directora general de Comerç i Consum de l'Ajuntament, Sandra Cevennini, que també va assistir a l'acte d'obertura, juntament amb el coordinador general de Turisme, Comerç i Consum, Alejandro Piqueras, els quals van aclarir que la informació turística s'oferirà en sis idiomes, castellà, català, anglès, alemany, francès i italià, i preveuen una "important" afluència d'usuaris, donada la proximitat del port.
Pel que fa a la situació de les reclamacions a Palma, Borràs va comentar que pròximament presentarà els resultats de les oficines municipals dedicades a rebre-les i processar-les, però va avançar que en l'últim any se'n van produir unes 1.300, la qual cosa va considerar un "augment significatiu" en el volum d'aquest tipus de queixes i, sobre aquesta qüestió, va recomanar els consumidors que conservin els tiquets de compra i les factures dels productes que adquireixen.
Pel que fa a la proliferació d'aquest tipus de serveis d'informació, l'edil va comentar que espera obrir com a mínim una altra Oficina d'Informació Turística al llarg de la present Legislatura "al centre de Palma"; mentre que preveu obrir totes les Oficines Municipals d'Informació al Consumidor "que pugui", sempre prop de mercats o centres comercials de la ciutat.