El Lazareto de Maó acollirà del 19 al 23 de setembre la XXII edició de l'Escola de Salut Pública de Menorca

L'Escola s'obre a nous col·lectius com professionals de la comunicació, d'urbanisme i d'emergències humanitàries

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: viernes, 1 julio 2011 19:57

MENORCA, 1 Jul. (EUROPA PRESS) -

La XXII edició de l'Escola de Salut Pública de Menorca, que es farà entre el 19 i el 23 de setembre al Lazareto de Maó, pretén convertir-se en un espai de debat multisectorial en què participin, a més d'experts en la salut pública, professionals de comunicació, d'urbanisme, d'emergències humanitàries i de restauració.

La directora de l'Escola de Salut Pública, Marisa Rebagliato, ha subratllat aquest divendres que el programa acadèmic de la convocatòria inclou cursos i encontres que permetran la participació de nous col·lectius de professionals que, des de qualsevol àmbit, treballen per la salut pública.

En aquest sentit, ha destacat la reunió sobre urbanisme i salut pública, que es porta a terme per segon any consecutiu i que tendrà la participació de professionals de prestigi en les dues matèries.

Alhora, Rebagliato va fer especial èmfasi en el curs 'La salut pública pública en les emergències humanitàries', que congregarà a professionals que desenvolupen la seva tasca al camp de la Protecció Civil, Emergències i ONG, i en el curs titulat 'Què és bo per menjar?', i plantejarà un debat entre la nutrició i la gastronomia, impartit pel catedràtic de Salut Pública de la Universitat d'Alacant, Carlos Álvarez-Daret i el xef Bernd H. Knöller, del restaurant Riff de València amb una estrella Michelin.

L'Escola de Salut Pública de Menorca segueix essent un "punt de referència per a la formació de qualitat, tant en la investigació com en la pràctica de la salut pública", ha indicat la directora, qui ha recalcat que el programa inclou un total de set cursos -1 més que en l'edició anterior-, 19 encontres i dues reunions de treball que celebraran la Gaceta Sanitaria i el Bioclúster del Sur de Europa.

Rebagliatio ha matisat que entre els cursos es manté l'oferta de formació per a professionals que treballen al camp de l'assistència.

En aquest punt, s'ha referit a les sessions titulades 'Les dimensions de les malalties cardiovasculars a Espanya', durant la que es donaran a conèixer els últims avenços en prevenció i assistència als problemes cardiovasculars a metges d'atenció primària especialitzada, i el curs 'Estratègies i habilitats per renovar el rol de la matrona al segle XXI'.

Entre les societats i grups d'investigació que participaran en la convocatòria destaquen el Consorci d'Investigació Biomèdica d'Epidemiologia i Salut Pública, que organitzarà una reunió sobre l'excel·lència de la investigació que arriba a la seva quarta edició; La Societat Espanyola de Salut Pública i Administració Sanitària (Sespas) i la Societat Espanyola d'Epidemiologia (SEE); la xarxa de responsables autonòmics de les biblioteques virtuals de ciències de la salut; i l'Institut de la Dona.

"Cada any més institucions, societats científiques i grups d'investigació marquen en la seva agenda la tercera setmana de setembre per celebrar les seves reunions de treball i els seus encontres oberts en el marc de l'Escola de Salut Pública", ha emfatitzat Rebagliato.

Contenido patrocinado