Les illes lideren l'ocupació d'apartaments turístics el juliol amb més d'un 70 % de l'oferta coberta

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: viernes, 29 agosto 2008 16:17

Les pernoctacions en allotjaments extrahotelers van baixar un 1,1% el mes passat a les illes

PALMA DE MALLORCA/MADRID, 29 d'agost (EUROPA PRESS)

Les Illes Balears van liderar l'ocupació d'apartaments turístics durant el mes de juliol passat, amb un 70,5 % de l'oferta coberta, seguides per Andalusia, amb el 52,9 % i Catalunya, amb el 52,1 %, segons les dades difoses avui per l'Institut Nacional d'Estadística (INE).

Aquests apunten a Mallorca com zona turística preferit pels visitants en aquesta modalitat d'allotjament, amb més d'1,4 milions de pernoctacions el juliol i una ocupació del 76,7 %.

En tot el país, les pernoctacions realitzades en allotjaments turístics extrahotelers (apartaments, càmpings i allotjaments de turisme rural) van superar els 17,6 milions de pernoctacions el juliol, un 0,3% menys que en el mateix mes de l'any passat.

En concret, les pernoctacions dels residents van baixar un 6%, mentre que les realitzades pels no residents van augmentar un 4%. Per part seva, l'estada mitjana va pujar el juliol un 0,9% en taxa interanual, situant-se en 6,4 pernoctacions per viatger.

A l'analitzar el període gener-juliol, les pernoctacions van baixar un 1% respecte als set primers mesos de l'any passat. Les efectuades per viatgers residents van baixar un 3,1%, mentre que les de no residents van pujar un 0,1%.

Pel que fa als apartaments turístics, les pernoctacions van caure un 0,7% el juliol, amb més de 9,4 milions. En aquest tipus d'allotjaments, les pernoctacions de residents van disminuir un 4,9% i les de no residents van pujar un 1,2%. L'oferta de places va augmentar un 0,3%, superant les 552.000. El juliol es van ocupar el 54,1% del total de places ofertes, un 1,5% menys que en igual mes del 2007.

Les pernoctacions d'estrangers en apartaments turístics van suposar el 70,1% del total, sent El Regne Unit el principal mercat emissor, amb més de 2,6 milions de pernoctacions, un 3,3% menys que el juliol de l'any passat. El següent mercat emissor és Alemanya, amb més d'1,2 milions de pernoctacions i una taxa interanual de l'1,9%.

MENYS PERNOCTACIONS

Canàries va ser el destí preferit el juliol per allotjar-se en apartaments, amb més de 3,2 milions de pernoctacions, un 2,2% menys que en el mateix mes del 2007, seguit de les Balears, amb més de 2,2 milions de pernoctacions, un 1,1% menys.

D'altra banda, les pernoctacions en a acampaments turístics van registrar una xifra molt semblant a la del mateix mes del 2007, en superar els 7,2 milions. Les realitzades per viatgers residents van disminuir un 7,9%, mentre que les de no residents van augmentar un 9%. Es van ocupar el 48,1% de les parcel·les ofertes, un 4,6% més en taxa interanual.

El 50,9% de les pernoctacions a acampaments les van realitzar els no residents. Països Baixos va ser el principal mercat emissor, amb el 37,7% del total de pernoctacions, un 17% més. El destí preferit en aquesta modalitat va ser Catalunya, amb gairebé 4 milions de pernoctacions, un 3,9% més que el juliol del 2007.

Finalment, els allotjaments de turisme rural van comptabilitzar el passat mes de juliol més de 993.000 pernoctacions, un 0,7% menys. Les pernoctacions de residents van baixar un 2,6% i les dels estrangers van pujar un 6,5%.

De les més de 119.717 places ofertes en aquest tipus d'allotjaments el juliol, es van ocupar el 26,5%, fet que suposa un descens del 9,9%. Castella-Lleó va ser el destí preferit en allotjaments de turisme rural, amb a prop de 143.000 pernoctacions, un 2,1% menys.

ELS PREUS EN APARTAMENTS TURÍSTICS PUGEN UN 6%

L'índex de preus en apartaments turístics es va incrementar un 6% el juliol respecte al mateix mes de l'any passat, mentre que el d'acampaments turístics va pujar un 5,2%.

En apartaments turístics, la tarifa 'operador turístic i agència de viatges', que té el major pes en l'estructura de ponderacions el juliol (52%), va augmentar un 7,8% en taxa interanual. Per modalitats, els apartaments d'entre dos i quatre places, que tenen una ponderació del 60,4%, van incrementar els seus preus un 6,4%.

En els acampaments turístics, la tarifa 'normal', que té el major pes en l'estructura de ponderacions (85,4%), va augmentar un 5,7%. Pel que fa a les categories, la de luxe i primera, amb una ponderació del 50,4% el juliol, va registrar un increment interanual del 5%.

Finalment, els preus d'allotjaments de turisme rural van registrar un creixement interanual del 4% al juliol . La tarifa normal, que té el major pes en l'estructura de ponderacions aquest mes (68,1%), va augmentar un 3,6%.

Contenido patrocinado