MADRID, 25 Ene. (EUROPA PRESS) -
L'increment de les tarifes aèries, així com la pujada en el preu mitjà hoteler i en les taxes ferroviàries --quan aquestes competeixin amb el transport aeri--, suposaran un "impacte" en l'adquisició de programes de viatges durant 2011, segons un estudi de Carlson Wagonlit Travel (CWT), companyia global especialitzada en la gestió de viatges corporatius.
Tot i això, l'informe de CWT assenyala que en el referit al lloguer de vehicles, els preus es mantindran "estables" en alguns mercats a causa de la naturalesa a llarg termini dels contractes negociats, els quals han estat dissenyats per aconseguir i conservar clients corporatius.
D'altra banda, des de la companyia pronostiquen que el repunt de l'activitat de reunions i esdeveniments al llarg de 2011 "dissuadirà" als proveïdors d'oferir descomptes substancials als seus organitzadors.
A causa d'aquestes pujades, la CWT pronostica que en un intent per estalviar costos, cada vegada més empreses hauran d'implantar programes de gestió estratègica de reunions, així com fomentar programes més eficients.
És per aquesta raó que en 2011 l'eficàcia en la gestió dels viatges serà "més important que mai" perquè, segons la vicepresidenta executiva de Global Program Solutions, Cathy Voss, els compradors de viatges hauran d'afrontar reptes "constants" a causa de l'increment dels costos organitzatius.
Per a Voss, l'augment de preus suposarà un "obstacle" per a les negociacions, de manera que a l'hora de signar acords amb proveïdors "es recomana" als compradors de viatges que no es limitin a examinar els preus i considerin també aspectes com les pràctiques sostenibles dels proveïdors.
PRINCIPALS PRIORITATS PER A 2011.
L'estudi revela que tot i que les mesures relatives a la reducció de costos continuen sent una prioritat, les empreses també estan preocupades per millorar l'experiència i la seguretat dels viatgers.
En aquest sentit, els principals punts a seguir pels compradors de viatges en 2011 se centren en la millora del compliment de les polítiques de viatges; l'adopció de processos en línia; el foment de l'estalvi en el transport aeri i terrestre; així com l'optimització de la despesa hotelera.
Concretament, més del 30% d'ells van identificar la millora de l'experiència del viatge i la protecció de la seguretat dels viatgers com les principals àrees d'interès per a aquest any.
L'enquesta de CWT sobre prioritats de la gestió de viatges de 2011 es va realitzar de setembre a novembre del 2010 i va comptar amb la participació de 187 compradors de viatges de 56 organitzacions amb activitats comercials a tot el món.